Skistopperbredd vid bestälning?

Vannish

Medlem
Ska i dagarna beställa saker från tysken är tanken. Och då kan det komma med en turbindning i paketet. Men om man väljer en skida med 115+ i midja och sen tar en duke/baron/guardian, vad får man med för skistopper då? Just nu lutar det åt duken...

vet inte om man får en 115mm, men tror markers största stopper är 125mm på nästan alla deras bindningar. Om jag inte minns fel ;)

Senast ändrad:
Enligt Marker levereras Duke/Baron med 110 mm stopper som standard. Sannolikt är det denna som monteras om du inte begär annan storlek. På 115 mm skida är nog ändå 130 mm i största laget.

Salomon Guardian levereras med 90, 100, 115 eller 130 mm stopper, du väljer själv när du beställer.

/ MM

När jag köpte mina griffon från skistore så fick jag bara skriva i vilken bredd jag behövde, och så fick jag med ett extra par i ca. 132mm.

Vannish sa:
Ska i dagarna beställa saker från tysken är tanken. Och då kan det komma med en turbindning i paketet. Men om man väljer en skida med 115+ i midja och sen tar en duke/baron/guardian, vad får man med för skistopper då? Just nu lutar det åt duken...
Min brorsa beställde ett par atomic charter (100mm midja) med marker tour som enligt conrad levereras med 92mm stopper. Han safeade och köpte ett par 110mm stoppers till (de kostade bara €10, inga pengar i sammanhanget), resultatet är att han har ett extra par 110mm skistoppers :3

Du borde få en stoppers om matchar när du köper skidor och bindningar, men är du osäker så maila och fråga! De brukar svara samma eller nästkommande dag. Förstår att det inte är lika kul att "safea" på ett par stoppers om man får casha €40 för dem!

jag mailade conrad om detta tidigare i veckan, och dom skrev att om man bara köper bindningen löst så får man 110mm stopper. köper man bindning och skida i ett paket så levereras dem med en stopper som passar till skidan

A-Pow, gött det! Jag har också mailat och frågat, men gjorde det igår och tror inte jag får svar förrän imorgon. Men det blir isf ett "paket" så då får jag väl hoppas att man får med en passande :)
118mm är midjan förövrigt

Tillbaka
Topp