skit på insida av linsen.

Heik

Medlem
har fått skit som inte går bort med vatten, microduk osv, vad behövs för att det ska gå bort men som inte skadar linsen?
MVH

prova vanligt diskmedel typ YES och ljummet vatten
montera ur linsen ur ramen om du inte vill blöta ner rubbet
/A

Jaha, där ser man. Oakleys brillor är tydligen lika dyra och ömtåliga som dom är coola.
Menar ni att skiktet med immskydd är så känsligt att det inte ens får beröras i blött tillstånd?

Som Scott-man sen mer än 20 år har jag med framgång hållit mina linser rena med enkla medel som diskmedel och vatten. Jorå, Scott hävdar också att dom har "immskydd" på sina linser, något jag personligen aldrig märkt någon påtaglig effekt av. Men det är klart, jämfört med Oakley är ju dom nästan gratis och per automatik mycket sämre! ;-)

Eder,
Ace DG

Senast ändrad:
Ace_DG sa:
Jaha, där ser man. Oakleys brillor är tydligen lika dyra och ömtåliga som dom är coola.
Menar ni att skiktet med immskydd är så känsligt att det inte ens får beröras i blött tillstånd?

Som Scott-man sen mer än 20 år har jag med framgång hållit mina linser rena med enkla medel som diskmedel och vatten. Jorå, Scott hävdar också att dom har "immskydd" på sina linser, något jag personligen aldrig märkt någon påtaglig effekt av. Men det är klart, jämfört med Oakley är ju dom nästan gratis och per automatik mycket sämre! ;-)

Eder,
Ace DG
Jag kan dock säga att jag har gjort misstaget att putsa insidan av mina Scott-gogglar med den medföljande gogglepåsen då det kommit snö innanför och linsen immat igen, för att få linsen torr och klar, och detta repade linsen/förstörde immskyddet rejält. Så även Scotts linser kan vara nog så känsliga.

tror att det är avlagring från vatten som har torkat in, men då bort det försvinna med vatten ?

Senast ändrad:
....swinto kanske
näe...
Toapapper eller pappershanddukar innehåller oftast mycket träfiber som faktiskt REPAR DIN LINS, jajamän!

/A

Tillbaka
Topp