Skolhjälp! king arthur tolkning...

henning2

Aktiv medlem
Hejsan!

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, går nämligen i bitar över denna del av recensionen.

Det är alltså filmen king arthur som ska tolkas...

Vad ska du tolka? vad regissören/författaren ville säga med den?
Tolkning ska har störst utrymme i din recension. Här ska du diskutera vilket filmens budskap är och säga vad du tycker om det. Här ska du också få in de medeltida dragen i filmen, vilka är de? Hur märker man att filmen utspelar sig under medeltiden? tänk gärna på riddarnas ideal och vad som är utmärkande för dem. Märks detta av i filmen?

hoppas verkligen någon ställer upp!!!

Mvh christian

Senast ändrad:
Var herrejävlarlängesen jag såg den filmen ska du veta! Har svårt att förklara budskapet i filmen, men de medeltida dragen är ju inteså svåra att se. Den brutala stilen, deras kläder, maten, hästarna. whatever! Riddarnas ända ideal är ju att döda så många som möjligt och rädda sin stad och sitt land typ? aight?
I stort sett det enda man behöver göra när det gälelr sånahär uppgifter är att ordbajsa. Jag är inte särskilt bra i svenska, men jag har alltid haft MVG i svenska tackvare mitt ordbajsande och konstiga ord. Så använd konstiga ord, var djup och ordbajsa. Dock inte för mycket. Det kommer säkert lösa sig:9 Lycka till!

Senast ändrad:
står ju i upggiften att du ska diskutera, alltså ordbajsa en tankegång om hur du tänker dig själv att regissören menar.

Finns en grej i filmen som är lite "konstig", dendär brutala bruden från vildegänget klär sig i en relativt sexig outfit, det är inte förenligt med verkligheten. En vettig person som gick ut i krig på den tiden tog så mycket rustning dom orkade bära, inte en liten skinnbit som täcker brösten.

Nu vet jag inte om det hjälper dig men det är en liten reflektion som kan vara trevlig att ha med. Lycka till.

Om du inte kan så kan du inte. Då skall du inte få MVG på något som du själv inte kan klara av...

Tipset är annars att titta på filmen och pausa mycket och reflektera över vad dem gör. Jämför med hur vi gör idag. Moderna normer med medeltida...

Snödjup

Tillbaka
Topp