Skönaste krashen?

• Trådstartare Trådstartare MrU1
  • Start datum Start datum
M

MrU1

Guest
Skönaste krashen?
Som rubriken lyder.

SKRIV OM DIN SKÖNASTE KRASH.
vad bröt du, punkterade du någon lunga.....
Alla har väl någon gång strulat till det.

Skönaste krashen?
jag är för jävla dålig på att krascha, mestadels för att jag är ör jävla feg. Men en skön krasch jag gjorde utspelade sej vintern 05 i åre, jag brände lite pist påväg mot bräcke då jag plötsligt såg ett litet hopp på sidan av pisten "yippi" tänkte jag och körde in mot inrunet med stor euntusiasm, luftfärden gick bra men när jag började kika in landningen såg jag till mitt stora förtret att den bestod av stora "stenar" av is, en sådan "sten" lyckades pricka perekt på något av mina inre organ i mellangärdet. Så där låg jag och kippade efter syre i typ 30 min alla som åkte förbi ignorerade mej, där jag låg i vilda spasmer. Taskigt. iallafall när jag hade återfått modet. Ställde jag mej upp och åkte vidare som en äkta man. Åkte hela dan med ett smått magont/ illamående. pissade lite blod resten av veckan.

Senast ändrad:
Skönaste krashen?
hm.. jag har en väldans otäck krash i mitt register, haha... kanske inte den värsta men dock så äckligt..

om du som läser detta nu föreställer dig en helt perfekt dag i backen. dan innan sportlovet, alla är glada å solen skiner.. du lägger på sköna 540s med varierade grabar hela dan.. sen får du för dig att köra 540 - sw 540 å 540 igen, (vi har 3 hopp i line så de funkar). efter första 540n så tvekar du å känner, helvete jag vill inte köra sw 5 i denhär kicken. så i desperation att få runt dig till valigt åk position slarvar du å får hugg.. flyger sisådär en 3 meter å landar men huvudet/bröstkorgen ner i snön. de skakar i hela kroppen och nått känns JÄVLIGT fel.. ajdå.. får ingen luft, huvudet dunkar å de känns som du ska spy. jag drog mig sakta bort från landningen å åkte ner till slutet av backen å satte mig å vilade, kände "fan dethär håller inte" så jag ringer efter farsan som kommer å hämtar mig, dan efter sitter man på akuten å doktortn berättar väldigt neutralt:
"jaha du har spräckt mjälten Jesper, ingen skidåkning på 4 månader. och efter dessa 4 så kan du ställa dig på skidorna å känna hur de känns... om de känns bättre kan du fortsätta och öka i önskad takt"

"Fuck that" va tanken som rusade igenom mitt huvud.. efter 1 vecka på sjukhus får man komma hem å de enda man vill är att dra ut i backen å visa att man kan åka igen, 4 veckor senare stod man på skidorna igen å pressade de i parken..

haha ja så illa de kan bli..

Skönaste krashen?
jag har gjort 270...

men de va upp på en box

men en riktig krasch va när ja hoppade i rödkullens största och landade mitt på platån.. ajajajajajjj!!!

Skönaste krashen?
ja tog allldeles för mkt fart i ett litet rött big jump:P
gjorde en halv rfontflip o flög över hela landningen typ så min över arm gick i 2 delar..dvs rakt av + att ja svimma o fick hård hjärnskakning xP

den andra var att ja ramla ner med pannan i en box så ja svimma XD

Senast ändrad:
Skönaste krashen?
mange_da_man sa:
gjorde en halv rfontflip o flög över hela landningen typ så min över arm gick i 2 delar..dvs rakt av + att ja svimma o fick hård hjärnskakning xP

VA FAN KÖR DU INTE ME HJÄLM????

Skönaste krashen?
Skulle dra en 180 i ett hopp vi byggde pa dagen, tyckte hoppet sag lite skumt ut uppifran. Nar jag narmade mej kicken sag jag att den var sjukt brant nu, gjorde typ en halv rodeo och landade med ena armen forst, den gick av. Antagligen nagra som byggt om det till ett backflip hopp eller nat, om du kanner dej skyldig sa ar det bara att stiga fram sa ska du fa dej ett kock stryk!

Skönaste krashen?
Skönaste var när jag körde störtlopp i pist i en sjuk hastighet och spättar en vinddriva mitt i pisten och landar 10-15 meter bort i en annan vinddriva med huvet först, den var skitskön för att det kändes ingenting av den djupa snön men flygturen var najs

Skönaste krashen?
JagGillarSkidor sa:
mange_da_man sa:

jo de e klart

Skönaste krashen?
jag krachar mycket och skadar mig men det blir aldrig några sköna krascher

De här skaderna skedde på mindre än två år.

1.Bröt benet

2.bröt armen- forsatte köra skider den veckan ändå UTAN GIPS ONTONTOONT

3.bröt nyckelbenet.

4.bröt ett ben i handen

5. bröt ett finger

Mina päron räknade ut att jag bröt nått varje kvartal ( tre månader)

Nån som skaddade sig mer på mindre än 2 år? Ingen?

Skönaste krashen?
då drar vi upp mitt hopp från 5meter i hopptornet (inomhus)
kommer fram, tänker kyligt dra av en 720 truck driver där uppifrån, klassen kollar ivrigt...
Springer mot kanten och sen när jag ska hoppa upp ut så HALKAR jag på matt-kanten.
Jag ser ut som en skadeskjuten kråka och ser landningen komma som i slow-motion.
När jag landar ville jag inte sätta ut händerna för att dyka eller nåt utan jag har panik,
så jag fäller huvudet uppåt på nåt konstigt vis.
Vatten-ytan bryts av min kind, jag däcka och badvakten hoppa i och hämta mig.
Klassen snacka om det i 1 månad och hela skolan visste det sen :D

Skönaste krashen?
spräckte urinblåsan och sträckte ljumsken när jag flög för långt över hoppet och landade på sidan... sen var den säsoneh åt skogen..

Skönaste krashen?
mange_da_man sa:
JagGillarSkidor sa:
mange_da_man sa:

jo de e klart
BRA klart man ska ha hjälm, om man inte har de e de ju som att åka utan byxor:P:P

Skönaste krashen?
Då släpliften som går upp till parken och de andra backarna inte hade öppnat utan bara knappliften där gröna linjen finns var öppen tänkte jag att jag kör väl några åk i den och lattjar lite. det här utspelar sig en tidig morgon i backen när det var alpin tävling där, vilket innebär en massa folk, våran barnbacke ligger precis ovanför målfållan för tävlingen vilket gör att alla ser vad som händer i den backen. jag som var på väg upp för att göra mitt första åk gör i första av det tre små hoppen en 180, jag fortsätter till nästa hopp som är ungefär som en spine, brant och kort. jag brukar alltid flyga för kort när jag switchar så jag lägger en etta baklänges in i hoppet och flyger ett par mil för långt det blev en switch 180 med alldeles för långt flyg och jag landade på mage och spräckte glaset på glasögonen så att det rispade upp mitt ansikte. jag blödde ur munnen och näsan och hade skrapat upp i princip hela ansiktet. jag reste mig upp halvt medvetslös och åkte med mitt bloda fejs förbi hela tävlingspubliken som säkert lär ha sett hela kalaset, sådär cleant...

Skönaste krashen?
förra vintern så va jag i funäs å åkte i tänndalen, jag traskade upp på stor kläppen ellr va den kallas och skulle specka lite, tänkte åka ner lite lungt men så såg ja en linje och släppte på... de va isigt och mina stålkanter va inte de bästa så ja undvek svängar för jag "visste" att de va grönt för över men ack men ack! precis då de gick som fortast så dyker ett hav upp av 30 - 40 cm höga vind drivor som desutom hadde frysit till sten hård skare, olyckan var ett faktum men skadorna klarade ja mig från, ja studdsade lite hit å dit samt tappade det mesta i skidutrustning men det enda som gick sönder var hjälmen, sj låg man och tyckte synd om sig sj i 5- 10 min å sen va de bara å åka igen

inga skador men såg nog rätt kul ut. xD

Skönaste krashen?
Min skönaste crash var nog när jag överhoppade ett platåhopp på ca 20 meter och slog skallen i styret... Fick blåöga och typ spräckt ögonbryn..
Men aa de såg väl ut som en efter en krogrunda kan man säga... de som var mest ocoolt var att jag mosade mitt acra system för 12000 kr... de sved mest!

tjao

Skönaste krashen?
landade sw på platten ! det resulterade i ett bett igenom tungan då knät slog i hakan!

Skönaste krashen?
min värsta var nog förra året i branäs... vi höll på att hoppa över cornern och landade på baksidan på den, jätte kul faktist. var si så där 20-22 meter till sweet spot gjorde det tre fyra ggr.. sen grillade vi korv.. och så rakt på det igen, vad jag inte räknat med var att inrunnen låg nu efter korvgrillningen i skuggan och jag fick otroligt mycket fart flyger ca 30-35 meter landar på platten efter cornen landar på brädan men kan inte alls taemot kraften slår rak igenom och dänger huvet i backen... svimmar groggy som fan.. sova på sjukhus. men dagen efter var allt frid och fröjd bara lite skrapsår i ansiktet.

Senast ändrad:
Skönaste krashen?
Uppe i åre.. -04:a

landade på flaten bakom ett big jump, krossade yttre minisken och drog av korsbandet i kompressionen som blev, drog sen om omkull och pisksnärtade hela kroppen med huvudet som yttersta mottagare, var borta ett tag, men som tur var stod en liftwaffe och väntade precis där jag landade, så det var på med nackkragge, pulka och plingplongtaxi till sjukhuset.. dom sa att jag inte skulle kunna åka igen, tog mig sex månader sen var jag uppe på fötterna och åkte. igen..

ps. Utan hjälm och ryggskydd vete satan om jag skrivit det här idag..

Skönaste krashen?
Min i alla fall roligaste krasch var på en frilufs dag..
Åker några upp värmings åk och märker att det går oerhört bra så jag frågar klass kompisarna om dom ska följa med ut i skogen klart att dom vill det så vi åker ut kommer ut i ett kal hygge och då tänker alla på vad de ser..PUDER..SÅ vi åker ut drar några sköna svängar typ femton pers var med kommer till en klippa typ två meter hög var tio år då så var ju ganska dumstridig.Då tänker jag ä vafan let´s rule the mountain säger åt alla kompisarna att kolla så klart gör dom det.Det dumma var att jag inte tänkte på att det var en massa massa stora stenar två meter nedanför droppar landar rakt på en sten skidorna och jag flyger rakt ut i skogen.

Och här börjar äventyret kompisarna börjar ju så klart skratta tror jag i alla fall som nyss slagit i ett träd och svimmat av vaknar upp med en jävlig huvud värk.
Så klart efter att man har svimmat vet man ju inte var man är börjar då skrika efter mina kompisar går ut ur skogen ser att det inte finns en kotte så långt ögat når.Fan tänker jag då måste hitta mina skidor hittar dom rätt snabbt efter som dom låg vid trädet bredvid sätter på mig.Jävligt groggy börjar jag åka ner mot backen kommer ut och möts av avstängda liftar.helvete tänker jag då kollar ner mot botten till min lycka ser jag att det står bilar.Det som inte var lika kul var att jag var näastan längst upp på toppen och där nere går mina kompisar på bussen satan tänker jag då börjar gasa allt vad jag har sätter mig på skidorna och kör störtlopp ner för hela backen bussen håller på att stänga dörarna så jag tänker bara att jag måste komma på den där jävla bussen annars är det kört.Tur att jag inte stannat och tagit av mig skidorna för jag hinner precis i sista sekunden köra rakt ut på parkerningen mitt framför bussen och göra stopp tecken då tänker jag fna vilken tur går på bussen men till min stora förvåning var det fel buss helvete tänker jag var är min buss då kollar bakom hörnet mot liftarna och ser att de åker i ful kareta up och ner upp och ner.Då fattar jag att liftarna bara hade stannat för stunden och då kollar jag in i bussen och ser att det bara sitter en massa förskole barn där i.Det var fan den värsta grejen jag har vart med om och ont hade jag som fan hade ju typ fått en mindre hjärn skakning datan alltså.AJA SÅNT ÄR LIVET...
PEACE OUT //KALLE

Senast ändrad:
Skönaste krashen?
Min första säsong i Anton när jag rejsade med några polare nerför osthang och en fet tysk gjorde en för feta tyskar patenterad dubbel vänstersväng. alltså jag trodde att han skulle svänga höger, men istället svängde han in rakt framför mig. jag hade cirka fyra meter till kollision och körde minst 70 knutar.

Jag hann tvärställa brädan, sen smällde jag in i honom och sparkade ut hans ben så att han låg raklång i luften, själv låg jag med ansiktet neråt i pisten. när han var klar med sin luftfärd landade han med sin feta röv på mitt bakhuvud.

Jag förlorade medvetandet och har fått berättat för mig av mina polare som inte hade en chans att stanna, att jag låg orörlig i en halvminut. Sen knäppte jag av mig brädan och ställde mig upp. Mitt ansikte var en sörja av trasiga goggles, snor, saliv och blod. Sen ramlade jag omkull igen. En kompis kutade uppför backen för att försvara mig från Pistwaffe som anlänt och börjat skrika.

Jag trodde att jag skulle kunna åka ner, det trodde ingen annan. Dödspulkan tillkallades och mitt första minne är Dr Sprengers trevliga nuna och en ficklampa som lyser mig i ögonen.
-You have a serious concussion förklarde han, and we need to put some stitches in your lip.

Jag fattade inte mycket, men snart satt jag hemma med en knäckt bräda, knäckt näsa, knäckt hjälm, knäckta goggles, åtta stygn inuti munnen och en spricka i handleden.

Det enda positiva med en här situationen var väl att tysken antaglien hade ännu mer ont än jag (totalpajat knä) och att jag hade en redig försäkring som betalade min transport och sjukhusräkning och än viktigare, hans helikopterlyft och sjukhusräkning.

Senast ändrad:
Skönaste krashen?
min värsta vurpa var när jag va me klassen o vi åke i fun parken o allt va frid o fröjd tills jag skulle testa en box. jag klarade boxen men när jag kulle landa fick jag ett felskär o vrider till knät o får en jävla inflamation i knät o får hoppa på kryckor typ 2-3 veckor ;)

Senast ändrad:
Skönaste krashen?
HampusOhlin sa:
spräckte urinblåsan och sträckte ljumsken när jag flög för långt över hoppet och landade på sidan... sen var den säsoneh åt skogen..
HAHAHHAHAHAH spräcka urinblåsan, fatta då va hela du full me piss !

äckel

Skönaste krashen?
Hjalle_S sa:
jag är för jävla dålig på att krascha, mestadels för att jag är ör jävla feg. Men en skön krasch jag gjorde utspelade sej vintern 05 i åre, jag brände lite pist påväg mot bräcke då jag plötsligt såg ett litet hopp på sidan av pisten "yippi" tänkte jag och körde in mot inrunet med stor euntusiasm, luftfärden gick bra men när jag började kika in landningen såg jag till mitt stora förtret att den bestod av stora "stenar" av is, en sådan "sten" lyckades pricka perekt på något av mina inre organ i mellangärdet. Så där låg jag och kippade efter syre i typ 30 min alla som åkte förbi ignorerade mej, där jag låg i vilda spasmer. Taskigt. iallafall när jag hade återfått modet. Ställde jag mej upp och åkte vidare som en äkta man. Åkte hela dan med ett smått magont/ illamående. pissade lite blod resten av veckan.
låter ganska otrevligt

Skönaste krashen?
jag och en polare körde i en boardercross bana båda fick fel skär intill första hoppe kroka i luften och en härlig landing på Johan (polarn )

Skönaste krashen?
Jag brukar inte krasha så ofta.. Faktiskt har jag bara gjort det ordentligt ett par gånger.. Förra året åkte jag på ett rail, körde de ett antal gånger.. Sen tänkte jg att nu ska ja fanimej sattsa järnet,, så de gjorde ja.. Kommer fort som f*n hoppar upp och börjar raila.. Självklart är jag så dum i hvudet att jag lutar mej för långt fram, och pang, så har jag trillat och slagit i huvudet i röret.. Tror att jag svimmade för några sekunder.. Men jag kom iväg med en ordentlig blåtira, huvudvärk och ett knäckt självförtroende..

Skönaste krashen?
de var på Dreams finalen i Tandådalen. jag och en kompis från Kiruna var lite pep på att testa double back i slopen. Vi båda har klarat de förut så de var bara vem av oss som skulle dra första. Vi peppaade varandra, men de föll sej så att min kompis fick bli först ut. Han åkte in mot hoppet, första volten gick bra men andra blev lite segare. shit han drog de... trodde vi, han kom iallafall inte framm på andra sidan landningen. Jag åkte ner för att se vad som hände och där låg han... jag vet inte om jag var förs dit eller om de var en annan. Men vilket fall så låg han typ helt liv lös och det bara ran blod och typ saliv ur munen... De är fan de läskigaset jag har varit med om kan jag säga. Efter att han hade legat ner sövd i en vecka så kunde läkarna väcka han. Med punkade lungor och en hjärnblödning klarade han sej väl. Men en glädjande nyhet är att står han på skidorna igen :) Sonny är en grym kille .

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp