Skönaste tjejskidan!

mickisss

Ny medlem
Skönaste tjejskidan!
Hej! Jag har tänkt och säsonga i vinter och är sjukt sugen på att köpa nya skidor. vet dock inte riktigt vilka jag ska köpa, det jag söker är en skida för offpist men ändå ska gå och köra okej i pisten! jag är en 19 årig tjej, 1.75 lång och väger 60 kg, har tävlingsåkt mycket alpint när jag var yngre men har kört mycket utanför pisten också...vad har ni för förslag? skulle verligen vara tacksam för lite vägledning!

god natt!
mickis

Skönaste tjejskidan!
Passa på att kolla in Salomon också, dom brukar ha riktigt bra tjejanpassade skidor. Tror även Salomon 1080 kan funka finfint till tjejer.

www.salomonski.com Kanske inte nästa års lagg är uppe ännu men kolla in ialafall..

Redigering: Såg att du tävlingsåkt och kört mycket off-pist. Satsa då inte på 1080 som kommer bli för slö, ta någon skarpare Salomon..

Senast ändrad:
Skönaste tjejskidan!
Årets tjej-scratchar från Rossignol är kanske de snyggaste skidorna någonsin. De är med stor sannolikhet grymma också. Jag funderar på Scratch BC till mig själv som ungefär en sådan skida som du beskriver. En skida som funkar i pisten men trivs bäst utanför.

Här är de:
http://www.skipass.com/guide-matos/ski/2007/rossignol/Scratch-BC-Women.html
http://www.skipass.com/guide-matos/ski/2007/rossignol/Scratch-FS-Women.html

Är BC som är mest aktuell, FS är en jibbskida. Möjligen att den är lite för mjuk för dig som har åkt så pass mycket tidigare.

Titta runt mer på året modeller på Skipass, finns ett helt gäng sköna tjej-skidor för backcountry och freeride. Scott Rosa, Völkl Aura, och Amplid t ex.

Senast ändrad:
Skönaste tjejskidan!
har som "poc" hört mycket bra om rossignol bc i tjejvarianten. skulle tro att de är en prima skida för de flesta förhållanden. annars behöver du ju inte gå på en tjejspecifik skida utan en mjukare unisexskida.

völkl mantra eller kanske karma skulle kunna fungera men är nog lite i hårdaste laget med tanke på din vikt.

/ rickard från mellanstadiet

Skönaste tjejskidan!
Hej! Du ska ha K2 Phat Luv! De är supersköna, vet flera som håller med om det. Är bara nån cm o nåt kilo mindre än dig så de borde passa. Perfekta offpist-skidor men funkar i princip överallt. Köp!

Skönaste tjejskidan!
Satsa på BC eller Völkl Aura, dammodellen av Mantra... Jag tror att en mjukare Mantra kan vara mycket bra till just dig!

Skönaste tjejskidan!
Jag tror inte att du behöver en tjejskida med din bakgrund som tävlingsåkare,du skulle nog tycka att det är för dåligt klipp ur svängen!!!!/Fredrik

Skönaste tjejskidan!
Jag har nog ingenting dåligt att säga om K2, bra skidor och bra brädor. K2 är ju lite extra bra på tjejgrejer och har rejäla produklinjer både på skidor och brädor.

Jag tror ändå att Aura är ett grymt bra val, den är säkert vassare än både K2 och Scratch.

Skönaste tjejskidan!
Titta in på hendryx.com ,Mr Henrik gör riktigt fina friåkninsskidor för både killar o tjejer det är värt att skicka ett mail till honom om dina funderingar.

Skönaste tjejskidan!
Hej. Körde hela förra säsongen på K2 Fat Luv skidan. Sjukt skön, lättlek och tar dig fram överallt. Definitivt säkert kort. Plus för sjukt snygg design.
Sen blev jag lite sugen på Rossignols skida som "poc" tipsade om. Värt att kolla in:)
Lycka till

/Rösand

Skönaste tjejskidan!
Broman sa:
Jag tror inte att du behöver en tjejskida med din bakgrund som tävlingsåkare,du skulle nog tycka att det är för dåligt klipp ur svängen!!!!/Fredrik
Håller med. Har en kompis som är ungefär av din storlek som kör på ett par Dynastar Legend Prorider och hon är mycket nöjd, men smaken är ju olika.

Tillbaka
Topp