Skör ovansida på Völkl G4

Hans_Lundblom

Ny medlem
Jag har ett par Völkl G4 som jag åkt med i 11 dagar och de har på den tiden blivit väldigt hackiga och fula på ovansidan. Ovansidan på dem består av ett gummiskikt som det väldigt lätt blir skadat när man åker . Jag har aldrig haft några skidor som har haft en så känslig ovansida. Är det någon mer som har samma erfarenhet som jag? Är det någon som vet om det går att reklamera skidorna för det här?

Hasse

jag har inte testat några völkl själv, men jag har hört andra som har haft samma problem...om tillräckligt många klagar så kanske dom fattar budskapet o ändrar material...

har samma probbs på mina G4. senast idag plockades en rejäl bit av ovansidan bort... it"s to softlich.

:: svalan.

Konvertering till jibber rekommenderas. Då får man kalla det för "mutegrabhack". Annars tycker jag att man får ta och bryta ner och analysera problemet.
Vad orsakar hacken?

Ni får väl se till att inte korsa skidorna så mycket. Har haft ett par G4:or sedan slutet av förra året och har inte ett ända hack i dem. Hela den så kallade Saphir toppen är intakt och skidan ser i stort sätt ny ut.

Aj då, där fick jag en riktig känga. Om inte ens jag har vågat drömma om de där ställena - då måste det vara ruskigt brant och hårt.

>> RR <<

mr. mini lider inte av hack på sina skidor, inte heller repor. dock är det dold av ett tjock lager damm, då den person ifråga inte vågat sig ut i pulkabacken vid barnens lekplats. skrämd av de små hjämfotingarna som dominerar i kälkbacken på sina "trick-skidor" av plast... peka inte finger åt den gubbe som är armlös.

hack på skidorna, det spelar väl fan ingen roll. täck hålen med lite epoxy om de gått för långt in men med min erfarenhet med mina G4 så händer inte det så ofta.

Frågan du skall ställa dig själv är nog: Använder jag dem till skidåkning eller till att se cool ut på afterskin? Om du väljer alternativ två kan jag förstå varför det kan vara lite jobbig om de ser använda ut....

Sorry RR! Jag har naturligtvis inte någon aning om hur pass vass du är på att åka men det jag ville säga är att skidorna är körda grymt mycket och inte särskilt mycket i pist. Håller dessutom med Nesta. Vad spelar det för roll om skidan ser lite sliten ut. Bara de räcker till för att sparka stjärt ute på berget och det gör definitivt ett par G4:or.

Fattar inte var Svalasnubben fick luft ifrån. Han kör telis på ett par 178 cm långa G4:or (tjejlängden) och åker alpint på ett par riktiga damlagg, Head Monster. Du måste bli så grymt sugen på att sätta på ett par alpin bindningar på G4:orna när du är ute och kör alpint. Nej Svalan du får nog gå och köpa lite ny utrustning till nästa säsong. Byt ut Monster skidorna till ett par V-Explosiv och lägg G4:orna i sträckbänken så kanske du kan få 10 cm till ur dem.

Tack för det inlägget Dan, fick mig ett gott skratt. Det borde sätta punkt för den här diskussionen, eller?

VAD FAN ÄR DET FRÅGAN OM! Vem bryr sig om hur skidorna ser ut på ovansidan huvudsaken är att de är OK på undersidan. Enda ställena som folk ser era skidor är i liftkön och på afterski och de är ställen som en brantåkare ska hålla sig ifrån så mycket som möjligt. Lift åks endast ett fåtal gånger om dagen om man hinner mellan fetåken och afterski ställena bör vara stängda när man har åkt fördigt för dagen.

Det ÄR på undersidan det syns om skidorna använts....dom skall skändas och misshandlas och användas....folk lever ju av att tillverka nya!

Tillbaka
Topp