skor som slits fort.

face-plant

Ny medlem
skor som slits fort.
jag har ett stort problem när jag skatar. jag sliter som sjutton på mina skor! det är främst skosnören och framdelen på skon som går och främst kickflip. vet att skor slits fort när man skatar men inte så fort. har ni några tips på teknik, bra skor eller dyl.?

skor som slits fort.
När jag skatade förut köpte jag ett gummilimm som jag smetade på där det var slitet på skon. Det fungerade sjukt bra. Kommer dock inte ihåg vad det heter bara

skor som slits fort.
Kan hälsa dig att DC SHOES är j*vligt bra och jag hade ett par när jag körde och dom hade jag 1 år utan att dom pajjade:P Tvungen att slänga pga för små.

skor som slits fort.
face-plant sa:
najs! ska testa det. något tips för skosnören? har just nu ett par värsting-käng-nylonsnören på men dom slits också
Även om skosnörena går av så sitter det som en resår inne i skon som gör att plösen inte hoppar ur spår så foten åker ur, så det är bara att köpa nya snören eller skita i snören helt?
It's your choise!

skor som slits fort.
köp LiquiSole, bästa limmet på marknaden, fråga i alla skateforum o du får samma svar,
Sedan när du köper skor ska du kolla så det inte är onödigt mycket sömmar och sådant för det är sömmarna som går sönder först, ett het tips är Vans No Skool, dom håller riktigt bra, har haft mina i 3 veckor och dem ser nästan ut som nya och jag sliter ändå rättså mycket på skorna, en annan sak med dom skorna som är bra är att dom flyttat in skosnörena en liten bit så man inte sliter på dom, jag kan lägga upp bild på mina så du får se skicket för det är verkligen otroligt!

Annars kan jag bara önska lycka till med skejtandet!

/Pelle

EDIT: Hittade limmet på junkyard men det finns överallt, förvara det i frysen!
http://www.junkyard.se/skate/product.aspx?pid=3245&g=a&m=c&lbid=0&lcid=292

Senast ändrad:
skor som slits fort.
FPelle sa:
hade ett par sådana vans fast i skinn. Dom dog på en vecka... nu har jag ett par etnies annex och quiksilver transfer. dom har hållit bra hitills. ska även inhandla skoklägg snarast.

skor som slits fort.
Köp Emerica! Deras skor är riktigt hållbara och gedigna. Har själv ett par såna när jag skatar å det funkar fint:) Däremot så hade jag ett par Vision förut som slets rätt direkt. Sen måste jag säga emot dem som pratar om DC:s hållbarhet för jag känner rätt många som fått sina DC skor slitna rätt fort.

Sen så borde du ju som folket säger skaffa Shoe glue också.

skor som slits fort.
Lacoste slits assfort, men är så jäkla fula.
Converse går att slita ned ganska fort, och kan se bra ut beroende på resten av outfiten!

Red: Jag som trodde du ville slita ned ett par skor för fästet och stilens skull^^

Senast ändrad:
skor som slits fort.
^ja helt rätt med lacoste ! det skatar jag i har hållit i mkt lång tid och så käner jag mej otroligt rik och överlägsen när jag har dom på mej ! !!

skor som slits fort.
haha, finns inte direkt ngn teknik, lr asså de finns de väll, min kompis sliter t.ex inte lika mkt som jag men asså du kan ju inte ändra åktekning.. dåblireju åt h-vete.. ta skolim, lr sån här glycerol lr a de heter, de e mkt kt mkt mkt bättre å billigare typ..

skor som slits fort.
Setermannen sa:
Köp Emerica! Deras skor är riktigt hållbara och gedigna. Har själv ett par såna när jag skatar å det funkar fint:) Däremot så hade jag ett par Vision förut som slets rätt direkt. Sen måste jag säga emot dem som pratar om DC:s hållbarhet för jag känner rätt många som fått sina DC skor slitna rätt fort.

Sen så borde du ju som folket säger skaffa Shoe glue också.
emerica är bra. hade ett par heretic. där slets sulan igenom före överdelen

skor som slits fort.
då har man köpt nya DC skor jag tycker dem ijalafal inte slits så fort för mig och så är dem sköna bryrmig inte om vad andra tycker

skor som slits fort.
Du bryr dig inte om vad andra tycker, men du måste endå säga att du köpt nya skor ?!
Plus att du drog upp en tråd som var ÖVER 3år gammal! GRATTIS ! :D

Tillbaka
Topp