skoter istället för backe..?

sikoj

Ny medlem
Är det någon som har lite erfarenheter från att låta en skoter dra iväg en mot ett hopp om man inte har någon bra backe...? Bor i det platta Uppland och visserligen så har vi ju sunnerstabacken men jag vill ju "expand my horizon" om säger så...

-=proud member of crew99=-

Tjaba!
Vi brukar dra med skoter!
Man får attans så mycket fart, kan hoppa hur långt som helst :-)
Nejda men det funkar bra.
bara att ha ett snöre hängades efter skotern sen släpper du där du börjar närma dig hoppet.

Tjao!!

jag undrar bara en liten grej....
vem i hela fridens namn är så galen så de köper en skoter när de bor i uppland?? fast iof jag skulle nog kunna tänka mig köpa skoter där ifall jag skulle ha den för att dra upp farten till ett fett jump.... fast bil funkar oxå, det har vi kört här i umeå (sunk stad med lite snö) fast skoter är bättre, gör så här :
gasa upp fett med fart på skotern och skidåkarn baki hållandes i lina eller dyl. när skid åkarn känner att det är dax att släppa för att få tillräkligt med fart för att landa i landningen så släpp bara sen är det precis som vanligt....
om man kör quarter så är det bara gasa skotern till max och sedan släppa så sent som möjligt dock inte för sent då det händer då det lätt vill sig att man förlorar kontrollen.
se bara till att ha quartern i perfekt skick dvs inte för låg och inte för tvär.

//keski

ja det är lite underligt att någon skaffar en skoter här...men en polare känner en kille som bor en liten bit utanför stan och han hade tydligen en så jag ifrågasätter inte så mycket...;)

Tillbaka
Topp