Skötsel/Förvaring Stighudar

eriC1

Aktiv medlem
Hello

Tog fram mina stighudar inför vintern idag och märkte att det var extremt klibbigt klister och även väldigt mkt klister på själva remsan man har emellan. Haft dessa G3 alpinist i typ 2 säsonger och aldrig varit med om att det är såhär pass "messy" innan. Fick tvätta händerna fyrtioelva gånger innan jag kunde ta i något.

Har torkat dem i normal rumstemp sist jag använde dem, och haft de liggandes i en garderob sedan slutet på april. Någon som känner igen det väldigt tröga klibbiga klistret på sina G3?
Bör man skaffa nya remsor som inte är helt överrösta med klister?
Bör man förvara hudarna svalare, rentav i frysen?

Funderar också på om detta är ett problem som jag kanske haft tidigare men aldrig märkt då jag oftast tagit med hudarna ut i kylan innan jag packar upp dem. Funderingar?

Senast ändrad:
Torrt och svalt tror jag är rekommendationen, bor man i en varmklibbig Stockholmslägenhet på somrarna kan frysen vara en idé (så jag gör nu för tiden iaf). Jag har haft samma problem vid ett tillfälle inför förra säsongen, löste det genom att ta mitt vallajärn och på mycket svag värme stryka rakt på klistret. Höll riktigt bra förra året iaf, återstår att se hur det går i år, än så länge det det bra ut iaf!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp