Skullcandy ?

martinss0n

Ny medlem
Skullcandy ?
Ahh ! Jag ska köpa ett par skullcandy, men jag har svårt att bestämma mig. Vilka har bäst ljud och som e snyggast ? Om ni vet vart man kan köpa dom också så skulle det vara bra.. :] Men annars går det bra också. Det ska helst vara en bas som man kan kalla bas, ingen sån här mail bas som låter 'pip'.

Senast ändrad:
Skullcandy ?
men va? ehm du kanske ska säga om du vill ha stora eller små eller snäckor etc. Eller har du inte funderat nåt? sök förresten i forumet för det finns redan en hel del trådar där folk säger sina åsikter om olika lurar..peace

Skullcandy ?
kop inte skullcandy, kasst ljud i alla lurar om man jemfor med tex sony i samma prisklasser. de enda skullcandy verkar spenndera pengar pa ar fjollig design. angrar att ja kopte mina

Skullcandy ?
jag har testat tre par:
smoking buds
lowrider
och icon

icon och lowrider tycker jag det är lika bra ljud i men lowrider är mer "isolerad" man hör inte ljuden omkring lika mycke

kanske inte sån bra förklaring men men........

alla tre modelerna kan man köpa på intersport.

Skullcandy ?
Ok, tack för dom 3 olika förslagen. Jag har inte bestämmt mig om vilken storlek heller :S Men jag vill helst inte ha några sånna här små saker som man trycker in i örat.

Skullcandy ?
www.iheadphones.co.uk billigt och bra , har själv beställt därifrån och leveransen gick på 1 vecka.

Skullcandy ?
Men nog dyrt de va o köpa i Sverige då. Här i Usa kostar dem 150-200 typ. Iaf dem som fanns på MaxFPS. Tips, beställ från utlandet... Du kmr tjäna på det.

Skullcandy ?
tkr att du ska köpa ett par iear från teknikmagasinet kostar bara 199 och lika bra ljud som i scullcandy..(om inte bättre)

Skullcandy ?
carlstrand sa:
koss- porta pro = bra lurar
Koss har helt ok ljud men kvaliten är extremt dålig. Jag är fullständigt beroende av musik och har förbrukat fler olika sorters hörlurar än det går att räkna.
Koss går sönder på några sekunder!

Jag har nu skullcandy smokin buds och är inte särskillt nöjd med de. De har halvkasst ljud och själva lurarna sitter dåligt.
Bäst betyg hittils i både kvalite och ljud får senheiser

Skullcandy ?
MARTINSSON, jag är själv inne på o köpa ett par skullcandy-lurar, så jag sökte lite på google! finns en grymt bra recention på Skullcandy Skullcrusher (vilken verkar vara exakt den lur du är ute efter). Den har tydligen ruggit bra bass.
Tyvärr kommer jag inte ihåg URL så du får helt enkelt göra som du borde gjort först o främst, googla efter recentioner.

Tjipp

Skullcandy ?
vet inte så mkt om skullcandys lurar men har testat ett par lowrider en gång, skit dåliga, satt inte alls bra på huvudet å ganska dåligt ljud. skulle vilja rekomendera ett par WESC -"street leather" riktigt bra ljud (och bas) och snygga, finns i många färger ;) kostar runt 600kr. sennheiser är också ett bra märke men inte så snygga

Skullcandy ?
Ok, kollade på sennheiser men hittade bara bra, men fula! :o Har letat trådlösa också, men det finns bara en massa fula gråa.. WESC, dom såg väl okej ut, finns dom i affär så man kan testa dom?

Skullcandy ?
borbos sa:
vet inte så mkt om skullcandys lurar men har testat ett par lowrider en gång, skit dåliga, satt inte alls bra på huvudet å ganska dåligt ljud. skulle vilja rekomendera ett par WESC -"street leather" riktigt bra ljud (och bas) och snygga, finns i många färger ;) kostar runt 600kr. sennheiser är också ett bra märke men inte så snygga
wesc lurarna har blad det sämsta ljudet jag hört, specielt om man tittar på priset, och jämför vad man skulle kunna få för de pengarna köper man wesc lurar e det för en sak, snygg design punkt

Skullcandy ?
MARTINSS0N sa:
Ok, kollade på sennheiser men hittade bara bra, men fula! :o Har letat trådlösa också, men det finns bara en massa fula gråa.. WESC, dom såg väl okej ut, finns dom i affär så man kan testa dom?
Snacket om trådlösa lurar är lite väl överskattat tyvärr.
jag sitter inne på ett par Logitech lurar av dyrare modell.
Det har inträffat så jävla mycket skit med dom så man blir gråhårig.
Bluetooth är ruggigt bra och ljudet i dom är snuskigt grymt,
men tyvärr så ska man nog vänta något år till innan man köper trådlösa då priserna kommer att gå ner och att det kommer bli bättre kvalitet.

Just nu så måste jag säga i mot alla som klagar på Koss , det är ju suveräna lurar, dock int eomman går upp i DJ lurarna och prisklassen runt en tusing, då dom tyvärr lossnar i byglarna. Jag själv har ett par philips SH8900, kanon bra ljud , men har man Ipod så är det inget bra, då dom är så bra att man måste ställa in Ljudet till varje låt för att få ut så mycket som möjligt.

Skullcandy är överskattat, likaså sony smäckra lurar.
sennheiser, koss, eller philips. det är prestanda.

Skullcandy ?
icon är ju ganska simpla och smidiga och ljudet är hyfsat basen är inte den bässta men det räcker.. den vanliga icon kostar 249:- och det finns en till modell för 299:- som de e isolering runt men jag vet inte ifall det är skillnad på ljudkvallan
:)

Skullcandy ?
KINK sa:
icon är ju ganska simpla och smidiga och ljudet är hyfsat basen är inte den bässta men det räcker.. den vanliga icon kostar 249:- och det finns en till modell för 299:- som de e isolering runt men jag vet inte ifall det är skillnad på ljudkvallan
:)
Ok, dom andra med isolering, är det lowrider då lr?

Skullcandy ?
om du ska fet bas..så ska du köpa skullcandy skullcrusher...på skullcrusher är basen riktigtriktigt bra men utseendet är inte de bästa enligt mig..men om går på både utseeende och bas/ljud.. så köp icon eller T1

Skullcandy ?
k4rlsson sa:
om du ska fet bas..så ska du köpa skullcandy skullcrusher...på skullcrusher är basen riktigtriktigt bra men utseendet är inte de bästa enligt mig..men om går på både utseeende och bas/ljud.. så köp icon eller T1
Ok, men vet nån om vart man kan köpa Skullcandy icon, lowrider? Ska gå och testa.

Skullcandy ?
varför börjar folk rekommendera massa andra lurar när han frågar om vilken skullcandy modell han ska köpa? om du inte är säker på att du vill ha skullcandy, så borde du ändra inlägget MARTINSS0N, för ljudmässigt så är bl.a. sennheiser mycket bättre än skullcandy, men då kostar dom ju lite mer också.

har själv ett par skullcandy GI, bra bas och sitter väldigt skönt dessutom, dom är inte så dyra heller så dom kan jag rekommendera.

Skullcandy ?
thom8 sa:
varför börjar folk rekommendera massa andra lurar när han frågar om vilken skullcandy modell han ska köpa? om du inte är säker på att du vill ha skullcandy, så borde du ändra inlägget MARTINSS0N, för ljudmässigt så är bl.a. sennheiser mycket bättre än skullcandy, men då kostar dom ju lite mer också.

har själv ett par skullcandy GI, bra bas och sitter väldigt skönt dessutom, dom är inte så dyra heller så dom kan jag rekommendera.
Tack! Jag vill ha skullcandy, sennheiser har bra, men fula tkr jag :/ Modellen G.I Den är ju så stor så om man ska åka tåg bara så e dom lite klumpiga.

Skullcandy ?
MARTINSS0N sa:
thom8 sa:

Tack! Jag vill ha skullcandy, sennheiser har bra, men fula tkr jag :/ Modellen G.I Den är ju så stor så om man ska åka tåg bara så e dom lite klumpiga.
folk rekomenderar andra lurar för att han ska undvika scullcandy då dom suger. De är sämst ljud, ingen bas och dålig kvalité till ett överpris. Satsa på ett par sony eller sennheiser.

Skullcandy ?
jonathan-o sa:
MARTINSS0N sa:
thom8 sa:

folk rekomenderar andra lurar för att han ska undvika scullcandy då dom suger. De är sämst ljud, ingen bas och dålig kvalité till ett överpris. Satsa på ett par sony eller sennheiser.
Lr AKG som e lika bra som senn.... bra bas och sjyst pris

Tillbaka
Topp