Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vad är det?Gurran016 sa:föresten jag har en magisk handduk
Afterski är något man gör efter (after) skidåkningen (ski) det kan vara att festa, handla mat, duscha, städa, men man är alltid full, för det är häftigt *smajl*Gurran016 sa:afterski vad e det?
kan man spela/åka/lära sig (eller vad man gör) det på Gotland?
man lägger den i vatten som blir den stor (eller inte)Virre_bu sa:vad är det?Gurran016 sa:föresten jag har en magisk handduk
okey.. men då kan man ha afterski i duchen?ViktorStMaths sa:Afterski är något man gör efter (after) skidåkningen (ski) det kan vara att festa, handla mat, duscha, städa, men man är alltid full, för det är häftigt *smajl*Gurran016 sa:afterski vad e det?
oj, det lät coolt..Gurran016 sa:man lägger den i vatten som blir den stor (eller inte)Virre_bu sa:vad är det?Gurran016 sa:föresten jag har en magisk handduk
aVirre_bu sa:okey.. men då kan man ha afterski i duchen?ViktorStMaths sa:Afterski är något man gör efter (after) skidåkningen (ski) det kan vara att festa, handla mat, duscha, städa, men man är alltid full, för det är häftigt *smajl*Gurran016 sa:afterski vad e det?
fick spons av kalles kaviar igår så hoppa av skolanGurran016 sa:aVirre_bu sa:okey.. men då kan man ha afterski i duchen?ViktorStMaths sa:Afterski är något man gör efter (after) skidåkningen (ski) det kan vara att festa, handla mat, duscha, städa, men man är alltid full, för det är häftigt *smajl*
du kan ha afterski var du vill, bara det är efter skidåkningen en gång gick jag till en sorts pub där massa andra skidåkare också hade afterski och drack öl, det var häftigt, undrar om man kommer hitta något sånt ställe igen.Virre_bu sa:okey.. men då kan man ha afterski i duchen?ViktorStMaths sa:Afterski är något man gör efter (after) skidåkningen (ski) det kan vara att festa, handla mat, duscha, städa, men man är alltid full, för det är häftigt *smajl*Gurran016 sa:afterski vad e det?
var den jag svara påVirre_bu sa:har inte ni skola imorgon?
hur fick du spons?Gurran016 sa:fick spons av kalles kaviar igår så hoppa av skolanGurran016 sa:aVirre_bu sa:okey.. men då kan man ha afterski i duchen?
Im 2 cool 4 school!Gurran016 sa:var den jag svara påVirre_bu sa:har inte ni skola imorgon?
så frukosten kan då räknas som beforeski, då man äter innan man åker..ViktorStMaths sa:du kan ha afterski var du vill, bara det är efter skidåkningen en gång gick jag till en sorts pub där massa andra skidåkare också hade afterski och drack öl, det var häftigt, undrar om man kommer hitta något sånt ställe igen.Virre_bu sa:okey.. men då kan man ha afterski i duchen?ViktorStMaths sa:Afterski är något man gör efter (after) skidåkningen (ski) det kan vara att festa, handla mat, duscha, städa, men man är alltid full, för det är häftigt *smajl*
var med i go och glad kalles kaviar och vannVirre_bu sa:hur fick du spons?Gurran016 sa:fick spons av kalles kaviar igår så hoppa av skolanGurran016 sa:
oj, vad är det?Gurran016 sa:var med i go och glad kalles kaviar och vannVirre_bu sa:hur fick du spons?Gurran016 sa:fick spons av kalles kaviar igår så hoppa av skolan
Njaa, du har delvis rätt där. Man har preski innan skidåkningen innan (pre) skidåkningen (ski) men det får man bara ha på torsdagar mellan 07.35 och 08.40 annars är det vanlig frukost*Virre_bu sa:så frukosten kan då räknas som beforeski, då man äter innan man åker..ViktorStMaths sa:du kan ha afterski var du vill, bara det är efter skidåkningen en gång gick jag till en sorts pub där massa andra skidåkare också hade afterski och drack öl, det var häftigt, undrar om man kommer hitta något sånt ställe igen.Virre_bu sa:okey.. men då kan man ha afterski i duchen?
*hihi*
hejVirre_bu sa:vart smakar vatten godast?
hejVirre_bu sa:vart smakar vatten godast?
isVirre_bu sa:är det godare att med is i eller utan?
måste jag prova, vart kan jag köpa vatten?ViktorStMaths sa:Vatten ska serveras ljummen gärna med en skiva citron i. Dessutom brukar jag ha en liten skidstav i plast som drinkpinne, det blir lite festligare då. Man äter och dricker ju inte bara med munnen utan med ögonen också, därav drinkpinnen.
Recept:
0,5L kallt vatten
1-2 skivor citron
1 drinkpinne av valfri form
Häll upp vattnet i kastrull och värm på låg värme tills det har cirka 18 graders värme. Häll i ett glas/ flaska. Lägg i en skiva citron och en drinkpinne.
Låt väl smaka.