Skulle behöva hjälp med lite Tricks

vad gäller för snowboard då?

om det är någon som är van med att sitta på afterskii, vilken jacka är bäst att ha på afterskiin??

Snowboard kan man köpa i affär men bästa är att göra en själv. Jag gjorde min av frigolit som jag klädde in i plast, för att få riktigt mkt speed i den så målade jag den blå. det äger.
På after ski har man ingen jacka på sig, då är man full, det är jag jämt för det är häftigt *tihi*

Gurran016 sa:
afterski vad e det?

kan man spela/åka/lära sig (eller vad man gör) det på Gotland?
Afterski är något man gör efter (after) skidåkningen (ski) det kan vara att festa, handla mat, duscha, städa, men man är alltid full, för det är häftigt *smajl*

Min favoritöl är också ljus, det måste vara samma. Kommer inte ihåg vad den heter men jag drack den en gång, det var häftigt

Virre_bu sa:
ViktorStMaths sa:
Gurran016 sa:
afterski vad e det?

kan man spela/åka/lära sig (eller vad man gör) det på Gotland?
Afterski är något man gör efter (after) skidåkningen (ski) det kan vara att festa, handla mat, duscha, städa, men man är alltid full, för det är häftigt *smajl*
okey.. men då kan man ha afterski i duchen?
du kan ha afterski var du vill, bara det är efter skidåkningen en gång gick jag till en sorts pub där massa andra skidåkare också hade afterski och drack öl, det var häftigt, undrar om man kommer hitta något sånt ställe igen.

ViktorStMaths sa:
Virre_bu sa:
ViktorStMaths sa:
du kan ha afterski var du vill, bara det är efter skidåkningen en gång gick jag till en sorts pub där massa andra skidåkare också hade afterski och drack öl, det var häftigt, undrar om man kommer hitta något sånt ställe igen.
så frukosten kan då räknas som beforeski, då man äter innan man åker..
*hihi*

Virre_bu sa:
ViktorStMaths sa:
Virre_bu sa:
så frukosten kan då räknas som beforeski, då man äter innan man åker..
*hihi*
Njaa, du har delvis rätt där. Man har preski innan skidåkningen innan (pre) skidåkningen (ski) men det får man bara ha på torsdagar mellan 07.35 och 08.40 annars är det vanlig frukost*

*källa Nationalencyklopedin

Vatten ska serveras ljummen gärna med en skiva citron i. Dessutom brukar jag ha en liten skidstav i plast som drinkpinne, det blir lite festligare då. Man äter och dricker ju inte bara med munnen utan med ögonen också, därav drinkpinnen.

Recept:

0,5L kallt vatten
1-2 skivor citron
1 drinkpinne av valfri form

Häll upp vattnet i kastrull och värm på låg värme tills det har cirka 18 graders värme. Häll i ett glas/ flaska. Lägg i en skiva citron och en drinkpinne.

Låt väl smaka.

ViktorStMaths sa:
Vatten ska serveras ljummen gärna med en skiva citron i. Dessutom brukar jag ha en liten skidstav i plast som drinkpinne, det blir lite festligare då. Man äter och dricker ju inte bara med munnen utan med ögonen också, därav drinkpinnen.

Recept:

0,5L kallt vatten
1-2 skivor citron
1 drinkpinne av valfri form

Häll upp vattnet i kastrull och värm på låg värme tills det har cirka 18 graders värme. Häll i ett glas/ flaska. Lägg i en skiva citron och en drinkpinne.

Låt väl smaka.
måste jag prova, vart kan jag köpa vatten?

Tillbaka
Topp