Skydd

SnowMountain

Ny medlem
Skydd
Efter några kraftiga vurpor under helgens skidpremiär har jag nu fått en rejäl tankeställare och är nu inställd på att köpa både hjälm och ryggskydd. Jag undrar dock lite hur mycket dessa saker kostar, dels vilken prisklass som är bra att lägga sig i om man vill ha lite kvalite på sakerna men ändå inte är beredd att lägga en förmögenhet. Sedan undrar jag också vilken typ av vurpor ett ryggskydd skyddar mot, hur bra rörlighet har man med dem etc.
Tack på förhand.

Skydd
Jag kör med både ryggskydd och hjälm.

Priset beror lite på vilken skit du köper naturligtvis. Rörligheten och priset på ryggskyddet går lite hand i hand.
Tror att kompardellskyddet som du tar på dig som en väst är det som ger mest rörlighet men det kostar samtidigt typ 1600spänn.
Jag har ett annat som kostade mig 900kr.
Hjälm finns många som kostar runt tusenlappen som funkar skitbra.

Skydd
tua har bra skydd.. 1000kr tror jag att kostar ungefär..

hjälm samma pris skulle jag tro..Om du vill gå lite längre så köp ett par impact shorts..

mvh/daniel

Skydd
Köp ett Tua ryggskydd, kostar ca 800-900kr. Skyddar hela ryggen och lite till. Angående rörlighet tycker jag att det blir som ett med kroppen. En snygg hjälm kan du få för 300kr, men den kanske inte sitter så bra. Så bered dig på att kunna lägga en tusenlapp och lite till.

lycka till!

Skydd
Bakhalt:

näe jag har ju tyvärr inte det... men jag funderar på det, sverige är ju så isigt..

men dainese har, tua har, protec har också.. reseledarna nere i chamonix använde såna och dem tyckte att det funka bra, men om du ska köpa så ta med dig dina brallor dit.. annars kan det bli tajt i byxorna om impactshortsen är för stora...

mvh/daniel

Tillbaka
Topp