SL.Open? Va fan!

Ebony_Patrik

Ny medlem
SL.Open? Va fan!
Visst är det trevligt med lite tuffa tävlingar nere i mälardalen...
Men va fan! Domarna som dömde i helgen var nog dom sämsta skidvärlden har skådat! Visst gjorde Henke fina åk... men absolut ingen kunde egentligen rubba Mr. Väster (stavar han så?)
Jag har nog aldring sett så klockrena åk i Slopestyle-tävling nånsin...
Kanske domarna har egna kriterier att döma efter, men enligt min mening (och bevisligen majoriteten i publiken oxå) så ska man sätta poäng på showen först! Sen kan man kankse dra in alla dessa regler och annat shit som förpestar freeride-världen för att få fram en vinnnare!

Men men... det är ju bara min mening!

Jag kan ju även tillägga att det gick ett sus av besvikelse i publiken under prisutdelningen, när Henke ropades ut som etta!
Det var nog ingen som ville att han skulle ta hem 5 bananer och att kungen för dagen (Väster) kom sist i finalen!

Så till nästa gång: Lyssna på publiken! (och kom på nåt eget paus-schema! Bob-åkarna är visserligen heta, men jag har för mig att dom har använts förut!)

Som ett slutbetyg får tävlingen tyvär ett stort fett UNDERKÄNT...

//Paka

SL.Open? Va fan!
Synd att den unge herr Jacob inte fanns på prispallen. Visserligen satte han kanske inte alla landningar men trixen va faan nåt i hästväg, fetast och svettigast.

Gammal kanske är äldst, vad vet jag??

SL.Open? Va fan!
Fattar inte att du inte tyckte om Bobåkarna dom var ju ascoola. De trick dom gjorde var ju helsjuka, och det verkade som om större delen av publiken tyckte om det. Det var mer jubel när dom åkte än när finalen var!

Sedan är det ju ingen skräl att fel kille vinner..... Så blir det ju alltid i bedömningssporter. Helt fel att Henrik vann var det dock inte, han klocka ju alla sina landningar. Vet inte riktig vad det är för kriterier domarna har. Är det nån som vet? Jag har en känsla av att landningarna är rätt viktiga.

Själv tycker jag att det var högklassig underhållning mer sådana tävlingar i Hufvudstaden.

SL.Open? Va fan!
Det var en massa folk som filmade under tävlingen. Nån som vet om nått kommer upp på webben. På rocsports hemsida eller?

SL.Open? Va fan!
Helt korrekt! Wäster var värd en bättre placering än sista platsen. Vad som menas i kommentaren om bobåkarna så var det inte alls så att vi (jag och paka) tyckte att det sög... det var fett galet och hur coolt som helst... vad som menas är bara att den showen redan var aktuell för två år sedan, vid en annan tävling i mellan sverige. inte så hett att planka andras ideer om tidsfördriv i pauserna. fast det var fett och det kan ingen komma att säga nånting om.

big up till Mr Wäster!
en anledning till att vinsten inte gick till honom kan kanske vara att han inte använde hela backen... (hoppade i första hoppet och körde sedan en 11 rakt ner mot det stora mammaknulla-hoppet). MEN VA FAAN. ska man straffas för att man inte har någon möjlighet att få upp farten för att man ska kunna ladda i det stora av dom största hoppen, utan att just hoppa över nåra småhopp. Jag menar hade inte wäster kört flygande ner mot hoppet och skitit i railen hade han ju inte kunnat ladda så fett som han gjorde. Dessutom hade han ju variation i åken. det var inte samma åk hela tiden med samma trick.

aja ... annars var tillställningen bra som fan.

SL.Open? Va fan!
unge herr wästers åk nr 2 i finalen...
hur fett vara inte det... klotade han i landningarna...nepp... om jag minns rätt så borjade han med en sidespin i första kicken som han stompade. nailade sedan en d720 som var hur tung som helst....och sen en sjukt stylish grab i spinen.

det var det bästa åket i finalen, och det var ju det bästa som skulle räknas va...?

SL.Open? Va fan!
Kul att tävlingen diskuteras! Vad gäller domarna så bedömde dom stil, luft, landningar, trick utförande mm. Tänk på att domare alltid kollar på åken på ett annat, mer koncentrerat sätt än vad vi som publik gör!

När det gäller våra kära vänner finnarna så har de inte uppträtt i Sverige tidigare! Detta var premiären! Om någon sedan har använt snowraceråkare tidigare spelar väl ingen roll så länge det är underhållande. Det är samma sak att anklaga SL.Open för att planka Redbull big air i Åre...Latin uppträdde ju där också!

Summan av kardemumman - tyckte ni finnarna var bra så sluta klaga! Eller har jag fel?

Filmer kommer att läggas ut på ROCsport.com så snart som möjligt.

SL.Open? Va fan!
Angående finalåken, räknades väl poängen av de två bästa åken (av tre) ihop för att kora en vinnare(välfötjänt eller inte får väl var och en avgöra)?
För övrigt ett schysst arrangemang men synd på vädret!

SL.Open? Va fan!
Jag håller med många här.
Precis som alla andra här(?) tyckte jag att 5:an, Wäster (Red-man) var betydligt bättre än en 5:e placering han spättade å stekte, som komentatorena sa, grymmt mycket mer en alla andra.

Håller med Anco om att snowracer åkarna var juh verkligen en tillgång till tävlingen. Deras åk var skit roliga att se.

------------------------------------------------------------------------

Pratade nyss med Oscar Kumlin, en av dommarna, som förklarade hur de hade bedömmt tävlingen. Det var mycket som de tittade på hos åkarna som jag aldrig tänkte på. Har större försående för deras placering av åkare nu.

Tävlingen var jätte kul, hoppas det kommer fler!!

SL.Open? Va fan!
Ja du paka lille.. du kanske skulle kolla en gång till på namnet på tävlingen.. SL open..... SL står för Slope style.. Och det är utrikiska och betyder ungeför,, Snyggast line med bästa utnytjande av tävlings området..

Och det är precis vad henke gjorde. den enda som möjligen skulle kunna hota henke var Niklas karlström.

Hade det bara varit big jump och inte SLOPE STYLE som det nu råkade vara.. så hade kanske lilleman lyckats bättre.. men som sagt så var det SLOPE STYLE jag repiterar om det inte framgått

SLOPE STYLE...

kreds till dommarna och arangörerna...

SL.Open? Va fan!
Svar på på Patrik12"s svar...

Visst fan vet jag vad slopestyle betyder, men ska man bedöma en sådan tävling är det väl ändå inte bara själva utnyttjandet av banan man ska bedöma! Har man en bana med endast två linjer i övre delen och två till i undre delen, så borde man, enligt min mening, lägga en jävligt stor vikt på laddet!
Om man bara ska bedöma hur väl man utnyttjar linjerna så skulle man ju för fan kunna fega sig igenom allt och ändå ta hem segern!
Det käns lite som Dany2 har rätt i det han säger om Vesters linjeval: Inte fan ska han bli sämre placerad för att han laddar hårdare en andra!? Eller ska han?

Jag är övertygad om att han skulle kunna raila minst lika bra som de andra som inte laddade så hårt, men som sagt; då torskar han ju på laddet, och publiken får inte det upplevelse vi fick tack vare hans enorma ladd!!

Och till er andra:
Visst var bobåkarna från Finland tuffa och det är möjligt att ingen har sett just dom på en skidtävling förr... men det var inte det jag menade! Istället menade jag att arrangörer runt om i landet borde vidga sina egna vyer lite granna och hitta på egna tidsfördriv åt publiken...
Och angåenda Latin Kings... Visst är det bra för allas våran sport att få lite sjysst PR genom etablerade artister, men... Suck! Vilket drag det var! Särskilt när Dogge frågade publiken om vi ville att dom skulle packa ihop och åka hem! Vad fick dom till svar? Ja, inte fan var det nån som skrek NEJ!

Men men...

Om ni har lust så kan ni komma till Uppsala Slott den 9:e Mars och ta en titt på ett ordentligt arrangemang!
Då erövrar nämligen Vinterland slottsbacken!
(för er som inte vet, så är Vinterland en av dom älsta och mest prestigefyllda Bigjump-tävlingen i landet!)

För mer info: http://www25.brinkster.com/efac666

//Paka

SL.Open? Va fan!
Jag såg iof inte finalen bara på video hos en polare men det jag såg av the little red guy (Wäster) var riktigt grymt. Tyckte att han var värd iaf en andra placering i tävlingen. Han var ju en av de få som stekte i stora Jumpet. Hade hur cleana hopp som helst och feting backflips i cornern.

Kul med sådana tävlingar i Stockholm och med sådana profiler med. Mer Big Jump tävlingar i Stockholmsområdet!!!

SL.Open? Va fan!
man borde komma på en sak som lysnar va publiken och den som får mest jubel vinner. Då skulle ju ialla fall vester ha vunit ju...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp