Slänga mina gamla pjäxor?

Jonas021

Ny medlem
Jag köpte ett par salomon pjäxor år 2002 som värmdes och formades efter mina fötter i butiken. Kan den som köper dom värma upp dom och forma dom efter sina fötter? Eller kan dom bara formas en gång? Jag köpte nya pjäxor i vintras så jag jag har funderat på att slänga dom på återbruket.

tror det där kommer lösas om den som köper dem åker på dem i några veckor...
frågan är bara om någon vill köpa ett par pjux från 2002 :)

Det där med att värma upp pjäxor så att de är anpassade efter foten är ungefär samma effekt som att åka med dem i en vecka. Då formas innerskon efter din fot. Det är alltså ett säljarknep. Visst, det är jättebra att pjäxan sitter som den ska från början men ingen fot är den andra lik och många olika fötter finns det. Alla med sina behöv av stöd på olika ställen. Ska du ha en pjäxa som sitter bra ska du ha en gjuten sula istället. Då får du stöd precis där du behöver.

Sen är ju frågan hur länge du åkt i dina pjäxor? Tänk på att det är dax att byta efter drygt 300 dagar. Om du har haft dem sedan 2002 så kanske de är slut för länge sen? Men det beror ju självklart på hur mycket du åkt..

Du kan alltså sälja pjäxorna till någon annan. Ge tipset om en gjuten sula för bästa komfort. Om inte du heller har det så skaffa det!

Jag har kikat på Blocket nyss och min pjäxmodell säljs för runt 300kr och dom är fräschare än mina. Det får bli kommunens återbruk för mina trotjänare. Jag får tacka för svaren.

Tillbaka
Topp