Släpps det fler flygbiljetter

chrillelille

Aktiv medlem
Tjena

Vi har precis fixat ett jättefint hus i Verbier v.10 och jobbar nu på att fylla det med kompisar. Vi är dock lite oroliga att flygbiljetterna kan ta slut.

Min fråga till alla erfarna rävar här på forumet: brukar det släppas fler biljetter på senhösten/vintern/våren eller är det som finns nu allt som också kommer finnas? Jag menar inte att vi ska vänta på bättre tider och hoppas på att biljettpriset går ner, vill bara försäkra mig om att det kommer finnas biljetter för alla att hänga på.

Vad tror ni?

En bonusfråga, hur funkar det att flyga med utrustning när man har en transfer? Lufthansa har ju en ganska kort transfer vilket blir billigare, tar 4 timmar totalt till Geneve. Tänker att det kan vara ett alternativ till Swiss som vi tittar på nu.

Tack för svar!

/Christian

Om det blir fullbokat tidigt så kan flygbolagen ibland sätta in ett större plan och släppa fler biljetter men det är inget att räkna med. I regel så blir det dyrare ju närmare avresedatum du bokar.

Åker du med samma bolag hela vägen och t ex åker Arlanda - Frankfurt - Geneve så hämtar du ut det incheckade bagaget i Geneve och behöver inte bry dig om det i Frankfurt.

Senast ändrad:
Jobbar i Verbier lite då och då. Flyger från Landvetter och brukar inte vara några större problem att få tag i biljetter. Eftersom det oftast blir ett byte så finns det många fina (om)vägar att flyga om man är sent ute. Tar bara längre tid och blir dyrare. Lufthansa och Swiss är bra om man är ute i tid.

P

Byte i Frankfurt kräver gott om tid mellan flygen.det är väl en av dom kända bli av med bagaget flygplatserna

Kolla med flightscanner.com så sliper du kolla enskilda bolag. Regeln som nämnts tidigare är ju tidigare destå bättre.

Tillbaka
Topp