Slideinghjul.

lindeen

Medlem
Slideinghjul.
Tjenamors!

Sitter och funderar på att skaffa ett par till hjul. Har redan ett par bigzigs och ett par fireballs.

Kände nästan att jag slidea lättare med Bigzigs, dock så svek min griptape när jag satte dit fireballsen.

Så, vad tror ni är nästa köp då jag också kör en ny setup.

Hjulen ska sitta på en Dervish flex2 med paris truckar=)

Peace

Slideinghjul.
slajdar hårt med mina otang stimulus 86a men kan va knepigt då de e lite väl breda för vissa å med bra grepp ...

Cult classics av hårdare variant är nog just de du söker

Slideinghjul.
i förhållande till många andra 86a hjul pga av bredden jo men inte heller några problem alls i världen att få de att släppa... men vill man ha de ännu lättare så går de juh nå skaffa sig smalare hjul som typ cult classics som är vad 20mm kontaktyta till skillnad från typ stimsens 42

Slideinghjul.
OssKaaR sa:
somebody sa:
OssKaaR sa:
Stimulus har bra grepp så länge man inte pumpar i svängar eller kör downhill.
d.v.s åker rakt fram i styrfart? Då greppar allt..
Med ordet pumpa menar jag trycka lite extra i svängarna... att svänga i lite snabbare farter greppar bra.
Jag tycker inte ens mina durians 83a greppar när man ska "svänga i lite snabbare farter" ... Men du kanske tycker 30 är snabbt? ;)

Senast ändrad:
Slideinghjul.
Slideinghjul.
Slideinghjul.
OssKaaR sa:
Beror väll lite på hur stor och stark man är oxå?
Jag är rätt medel, så nej det beror inte på hur stor och stark man är ... Mer isf hur liten och klen man är om man lyckas få dom att greppa ;)

somebody sa:
Större = tyngre = mer grepp!
Fast det gäller ju då att tyngden läggs rakt över däcken, så fort man vill svänga så blir det ju sidotryck på hjulen och eftersom det inte finns någon läpp på dessa så blir det inte alls mycket grepp utan det slidear istället :P

(som tas upp på denna bild, illustrerat av det blåa trycket)

Slideinghjul.
linder sa:
OssKaaR sa:
Beror väll lite på hur stor och stark man är oxå?
Jag är rätt medel, så nej det beror inte på hur stor och stark man är ... Mer isf hur liten och klen man är om man lyckas få dom att greppa ;)

somebody sa:
Större = tyngre = mer grepp!
Fast det gäller ju då att tyngden läggs rakt över däcken, så fort man vill svänga så blir det ju sidotryck på hjulen och eftersom det inte finns någon läpp på dessa så blir det inte alls mycket grepp utan det slidear istället :P

(som tas upp på denna bild, illustrerat av det blåa trycket)
Jag sa bara att det blir mer grepp om du är tyngre inte att det blir mycket oavsett hjul. Om du väger 90 och jag 70 kommer du helt enkelt kunna deformera läppen på hjulet mer oavsett om den är rund eller inte och då greppar den vägen bätrre. Sluta vara korkad.

Slideinghjul.
linder sa:
sant , det ligger ju faktiskt något i det :P Fast durians/stims 86a greppar inte i högre farter oavsett vikt :P
Det ligger faktiskt inte bara något i det utan det är så det är. Ett hjul kommer alltid att greppa mer med en tyngre åkare! Däremot måste man självklart anpassa sig efter sin vikt, ett för mjukt hjul kommer man säkerligen att få problem med som större åkare. Typ att läppen viker sig under hjulet och man har inget grepp alls.

Slideinghjul.
somebody sa:
linder sa:
sant , det ligger ju faktiskt något i det :P Fast durians/stims 86a greppar inte i högre farter oavsett vikt :P
Det ligger faktiskt inte bara något i det utan det är så det är. Ett hjul kommer alltid att greppa mer med en tyngre åkare! Däremot måste man självklart anpassa sig efter sin vikt, ett för mjukt hjul kommer man säkerligen att få problem med som större åkare. Typ att läppen viker sig under hjulet och man har inget grepp alls.
man kan få problem med för mjuka hjul som lätt åkare också! ;) Körde med Venom Cannibals 78a i Ormen och väger ~58kg, studsade fram i sidled :D

Slideinghjul.
krylonis sa:
i förhållande till många andra 86a hjul pga av bredden jo men inte heller några problem alls i världen att få de att släppa... men vill man ha de ännu lättare så går de juh nå skaffa sig smalare hjul som typ cult classics som är vad 20mm kontaktyta till skillnad från typ stimsens 42
Mina nersh candy 82a ska vara både mjukare och med rak läpp så på pappret borde dom vara greppigare än stimulus men dom är fan så mycket isigare än stims 80/83 durians 83/86 så det går inte riktigt jämföra på det sättet :P
Skulle dock aldrig säga att ett par otang 86a med rundad läpp greppar. (har inte provat några 86a med rak läpp än)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp