Slipa

Lerman

Ny medlem
Slipa
Såg någon snowboard film där snubben slipa kanten mellan bindningarna så den blir mer rundad, blire någe lättare att raila då eller? blire svårare att svänga me?

Peace

Slipa
har du en gammal bräda så är det nog bara att slipa =)
det finns ju brädor som e slipade där när man köper dom...minns inte vilka de var men..
svårare att svänga kanske det nog blir i högfart å hårt underlag men ja tror inte att det blir några större problem =)

lycka till!!
peace.

Slipa
Jag kör med nästan helt runda kanter, glider som fan på rail och man får tillräckligt bra gräpp för att köra utan problem. Det kan dock vara jobbigt när det är isigt :P

Slipa
han slipar dem i mitten för att det ska hugga mindre när han kör rails. Men behåller kanterna vassa ute i ändarna så han kan få lite grepp i pisten. Det blir inte svårare att svänga men svårare att få grepp...

Slipa
Precis, Känner en snubbe som inte slipar kanterna. Han sa att det itne spelar nån roll. Sen förra året så högg det o han flög frammåt på railen o spräckte mjälten. Sen dess har jag iaf slipat bort kanterna, det är mitt tips, slipa du så gåre nog bra. Men försök att undvika alldeles för mkt is :p

Slipa
Det funkar med bara vilken vanlig slip som helst, iaf för mig.
A det var i en backe, inte den bästa då tror inte railen var så bra men tyckte inte det var värt o riskera nånting. Lycka till!

Tillbaka
Topp