Slippa Lumpen

T_Skoog

Ny medlem
Slippa Lumpen
Jag har mönstrat och blivit intagen i östersund som bilförare ... 8( och jag vill slippa undan ! eftersom jag inte vill sitta inlåst 7.5 månader och missa snowboardsäsongen... !

vad ska jag göra !! - någon som är i samma situation !

Slippa Lumpen
Jag har dåliga knän och pollen allergi så jag slapp både mönstring och hela skiten. det är ända gången man var glad för att man har dåliga knän och allergi.

Säg att du inte vill det gjorde min polare det funka fint.

Slippa Lumpen
Enligt mig så är det bara att tacka och ta mot... Du har 10 mil till Åre och du får bra fysisk träning. Du får även träning på att hålla balansen i vinterföret när du stormar fram på vita blixten med ett antal kilo på ryggen. Du säger att du har blivit antagen som bilförare, även det är utmärkt då du säkerligen får träning på att framföra en bil under rådande vinterväglag.

Slippa Lumpen
Gör det som är lättast naturligtvis. Gå till en psykolog och säg att du mår dåligt och funderar på om livet verkligen är värt att leva. Så blir du sjukskriven för depression och armén lär ju inte vilja ha nån som är självmordsbenägen bland alla vapen och grejer.

Slippa Lumpen
Klart du ska göra lumpen! Det är nyttigt och du kommer att lära dig en massa saker, och vara med om mera saker du skulle missa annars. Sen är det ganska schysst att kunna snacka lumpen utan att sitta som ett frågetecken.

Dessutom gäller det bara en vinter, ingen större fara skedd. Se till att spara alla pengar du får i bidrag (ok inte så mycket, men jag åkte till alperna för mina pengar) och lägg dessa som en grund till en alpresa. Du har ju gratis logi och boende så det kommer inte gå någon nöd på dig!

Lycka till!!

Slippa Lumpen
är det någon som vet om frösön har några bra backar och hopp,, för det ligger väl i östersund...

när man väl har kommit in där.. hur kan man då komma ur det hela.. kissa i sängen är väl kanske inte det man offrar sig för.. finns det något annat tips..

Slippa Lumpen
Jag tänkte som dig förut, jag ska göra lumpen i Boden, startar nu i juni men jag ska göra det bästa av det och åka så mycket jag kan på fritiden...

Slippa Lumpen
Klart du inte ska göra lumpen heller. Bli lite deprimerad nu så du slipper det. Läkare skriver lätt ut intyg för depression bara man säger att man mår lite dåligt. Själv lyckades jag va sjukskriven för det i ett år, haha. Man får pengar å kan göra vad man vill.

Slippa Lumpen
Eller så säger du att du svimmar av ibland och förlorar sedan körkortet, har hänt =)

Jag har tinnitus så jag kan ändå inte gå där, skulle vilja gå lumpen dock =/

Slippa Lumpen
Hur lyckades du bli antagen om du inte ville...

Jag skrev att jag hade massa besvär med kroppen i mina papper och sen blev jag uppkallad till läkaren på engång och blev inskriven i utbildningsreserven.

Så lätt var det.

Men logiskt sett är du nu fast i systemet och kan inte komma ur det enligt lag. Du måste fixa något trastiskt med din kropp för att slippa det.

Slippa Lumpen
jo.. måste komma ur skiten !
jag hade inte tänkt på att försöka "ge upp" på mönstringe.. men antagligen hade det varit det lättaste sättet..

Slippa Lumpen
Några av mina vekare lumparkompisar körde vapenvägrarknepet. Sen gjorde de vapenfri tjänst i några månader.

Jag hade dock aldrig hoppat av lumpen frivilligt. Det är det bästa man kan göra och dessutom är det (drygt)gratis.
/KP-Plut

Slippa Lumpen
galna dansk.

jag har nog nästan ändrat mig nu. eftersom jag ringde till inskrivningssnubbarna och sa att det var typ omöjligt att slippa undan... kom på att det är ju faktiskt bara en timme till ÅRe...

Slippa Lumpen
Jag har /haft pollen allergi är det värt att gå till läkaren och försöka fixa bort pappren där det står? Så jag får göra någon vettig tjänst.

Slippa Lumpen
Man kan överklaga om man inte är nöjd. Min kompis fick nån skittjänst som han inte ville göra så han begärde ommönstring och behövde inte göra lumpen alls sen..

Jag sa att jag hade känsliga benhinnor och kunde inte springa långa sträckor så då slapp jag.

Slippa Lumpen
Gör lumpen!
Allt annat vore ju en förlust, bara gratis mat ett år är ju hur skönt som helst.
Och jag fick ett av mina livs åk av kungen!
Kan ha och göra med att jag gjorde lumpen på en helikopter bas, och att vinterutbildningen var lagd i Abisko fjällen.

Piloter behöver flygtimmar=gratis Helikopterlyft, upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner o.s.v
Men säg inget till nån!

Föresten åker man inte buss gratis med det där lumpen legget.
Dom kan säkert fixa rabbat på liftkort också, man fick väll ett par tusen till utbildning. Va jag minns så var dom ganska duktiga på och vrida på vad som kallas utbildning.

1hkpbat RÄTO

Slippa Lumpen
Äh lumpen är ju snudd på roligare än utförsåkning men här får du bara en chans i livet. Om du inte gör lumpen så får du inte skjuta KSP heller.

Slippa Lumpen
Skyll på tinitus...en polare hittade på det och kom ut inom ett par veckor. Han hittade allt helt och hållet, sätt uppe på nätterna, sprutade hårspray i ögonen(ser trött ut då).

Hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och fixar det, för det funkar garanterat..

Slippa Lumpen
Eller så gör man som en kompis till mig. han sket helt enkelt att komma tillbaka från en permission.satt hemma och sunkade tills en vänlig polis knackade på dörren för att eskortera honom toillbaka. han gjorde samma sak nästa gång han fick permission och då kom dom hem till honom med att papper som han fick skriva under, sedan var han fri från lumpens alla kval...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp