Slipstream Platypus

Rydbergan

Ny medlem
Slipstream Platypus
Tja alla Är det värt att köpa Slipstream Platypus?? just nu har jag en madrid bräda som inte är så värst bra men :),Är det värt att köpa den?? Någon som har denna?? Någon som rekommendera någon annan, Helt någon som är lätt och slidea ,shove-its och sånna man kan köra åt båda hållen på.

Slipstream Platypus
Jag tycker personligen att slipstream platypus 2011 är en riktigt bra bräda om man köper den med custom eller riders choice paketen, alltså för 2200kr eller mer.

Den har skön konkav som är trevlig att slidea med och kick tail/nos som fungerar jättebra för shuvits och tigerclaw tricks. Den är ju även symmetrisk så det är inga problem att vända på den.

Slipstream Platypus
linder sa:
Jag tycker personligen att slipstream platypus 2011 är en riktigt bra bräda om man köper den med custom eller riders choice paketen, alltså för 2200kr eller mer.

Den har skön konkav som är trevlig att slidea med och kick tail/nos som fungerar jättebra för shuvits och tigerclaw tricks. Den är ju även symmetrisk så det är inga problem att vända på den.
What he said.

Slipstream Platypus
Håller med, nästan helt. 100% symmetrisk är den inte, den min kompis har syns det att den har en nos och tail. Sen tycker jag cutawayen är lite slarvigt gjord, känns som att med lite fel inställningar skulle man kunna ta en wheelbite med den. custom-varianten är den enda värd att prata om.

Slipstream Platypus
SolarCircle sa:
Håller med, nästan helt. 100% symmetrisk är den inte, den min kompis har syns det att den har en nos och tail. Sen tycker jag cutawayen är lite slarvigt gjord, känns som att med lite fel inställningar skulle man kunna ta en wheelbite med den. custom-varianten är den enda värd att prata om.
Den är såpass symmetrisk så man iaf inte märker något. Om du har provat 2010 modellen förstår jag dock din kommentar om detta då den saknade kick på nosen samt kändes som den hade dummare cutouts.

Vad är det för fel på riders då med Holey truckar, biltin lager och abec 11 retro hjul? ...

Slipstream Platypus
@ Linder

Det beror nog på hur kräsen man är. Riders är ju helt klart duglig jämfört med allt annat skräp folk med longboardstoke brukar fråga om. Den är fan duglig rakt igenom.

Slipstream Platypus
Tja, funderar också på en Slipstream Platypus fast vad är custom och riders choice? Är custom när man väljer egna delar? Och isf, borde man köra med de och vilka delar isåfall? Hade tänkt o åka runt för skojs skull och försöka mig på lite sliding kanske..

Slipstream Platypus
twonicorn sa:
Tja, funderar också på en Slipstream Platypus fast vad är custom och riders choice? Är custom när man väljer egna delar? Och isf, borde man köra med de och vilka delar isåfall? Hade tänkt o åka runt för skojs skull och försöka mig på lite sliding kanske..
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=80512

Läs mitt inlägg som jag skrev där 20:40 ang. Dom olika setuperna.

Slipstream Platypus
twonicorn sa:
Borde man inte ersätta Slipstream ABEC5 med Biltin ABEC7 då också? Har hört att man borde ha abec7 på longbord...
Då borde du läsa på lite till, abec spelar ingen roll alls för longboards och enda anledningen biltin lagrena är lite popis är att dom har inbyggda spacers. Men slipstreams abec 5 duger gott och väl. Du kommer inte märka en skillnad värd 300kr.

Slipstream Platypus
Jag har en Platypus 2010 och den är ju ändå så pass symmetrisk att den funkar ått båda hållen det är ju inget tvång att man måste ha kick tailen back. Sen har jag riders setup och det är ganska omöjligt att få wheel beat, men 75mm hjul är för stora. Den funkar bra att cruisa med, lätt att slidea med och lätt att göra shuve-its med!

Tillbaka
Topp