sliter det mycket på skidorna att raila?

MaddAss

Ny medlem
ja, ni som vet, gör det det? jag har själv aldrig provat att raila men jag tänkte lära mig det. det känns som att det borde slipa ner kanterna ganska så duktigt efter ett tag

Det sliter på kanterna ja.
Du kan ju raila på hårdplast, mend et är oftast för bra glid på det.
Järn är ju som sagt var bäst, men det sliter på dom små kanterna.

Lycka till

Klart det sliter på kanterna, men inte så mycket!! Railar du på underlaget så att du står precis platt då slits ju underlaget....
men vadå om du bara jibbar i skidorna så behöver du ju inte kanter precis!!
Tips= Börja träna på plast el trä rail
Lycka till

jo det tar rätt så hårt på skidorna, jag har haft mina skidor i en och en halv sesong och jag har inga stålkanter kvar under pjäxan.. men det kan nog vara så att jag har mest railat på järn istället för plast...

Efter jag började raila så tycker jag att skidorna blivigt skönare! inte så mkt fäste

nja...det beror helt på vilken rail du railar på...en som vi railat på i helgen var en slipad och lackad så det nöter i stort sätt inget om man har en bra rail ..lycka till // Petter

det beror ju lite på hur du står på railet
men det brukar ju inte ta så mycket
det e ju bara och gör aiårdniing skidorna efteråt

lycka till
se bara till så du landar bra på plast railen annars kan du fastna om du har för vasa kanter

har bara railat på järn å det funkar fint, men trä verkar farligt:S fastnar man inte som en tok då??

håller inte med er om att det "bara är att göra iordning skidorna efter". Stålkanterna härdas ju av att raila och det gör att dom inte går att få till efter. Jag skulle aldrig raila med mina vanliga skidor, men å andra sidan tycker jag ju att typ storslalomåkning är roligare än jibbing.

Kan tipsa om såna här tjocka plaströr som man drar vattenledningar i (?). Brukar använda sådana när jag bygger slide till brädan, as-skönt...tycker man fastnar lite på järn och tror nog stålkanten hugger fast i trä.

inge fel alls på trä om du inte bryr dig om skidorna. Railar enbart relativt knöggliga trästockar med mina snorblades(läs snorblades) och de ser ut därefter.

Tillbaka
Topp