Sluta växa av redbull?

• Trådstartare Trådstartare maxhallgren
  • Start datum Start datum
Sluta växa av redbull?
CrashX sa:
hMax sa:
Hörde för några veckor sedan att man stannade i växt om man dricker redbull? kan ju synas som en myt men ända bäst att fråga vad ni tror.
är det möjligt att man skulle kunna stanna i växt om man dricker mycket redbull eller andra energidrycker? eller är det bara en ren lögn?

häääj.
Du kanske bör tänka på att det är en stor faktor som spelar roll här.
Det är Mängden, mängden du dricker, Ja klart att Redbull kan vara farligt om du dricker för mycket.
På t.ex. Powerking-burken kan man kolla Rekomenderat Dagligt Intag av olika ämnen, och då har vi t.ex. Vitamin B12 (kobalamin) då en Powerkingburk (25cl) ger 200% (per 100ml) av ditt dagliga intag. Detta innebär att en burk powerking ger ca 500% av ditt dagliga intag av Vitamin B12.
Det är förstås endel andra ämnen som man får i sig stora mängder av i eneridrycker, t.ex. Koffein och så vidare.

Men man bör akta sig för att dricka för mycket.
isåfall har jag fått i mig 2500 på LAN xD

Sluta växa av redbull?
Red Bull suger hur som helst .. Jävla skitdryck.. äckligt med ! Fast en REd bull vodka är aldrig fel (A) hehe ^^

Sluta växa av redbull?
avillberg sa:
det var väl typ nån som dog av att ha druckit 2 redbull bara, låter inte så jäkla party asså:)
men det är väl inte bra att överkonsumera redbull direkt!
Det är för att dom säkert blandar det med alkohol.. Det är inte så bra har jag hört,

Sluta växa av redbull?
Redbull innehåller taurin vilket påverkar hjärt-rytmen (vilket inte e kalas), sägs det iallafall ^^. Senast jag kolla så var inget bevisat, om det blir bevisat så kommer det antagligen förbjudas lite här och var.

Sluta växa av redbull?
Mickegustafsson sa:
avillberg sa:
det var väl typ nån som dog av att ha druckit 2 redbull bara, låter inte så jäkla party asså:)
Det är för att dom säkert blandar det med alkohol.. Det är inte så bra har jag hört,
Var ändå ett extremfall då man groggar rätt ofta på Redbull (och andra energidrycker).
Dock innehåller väl Redbull lite mer av vissa substanser än andra energidrycker.
Men inget här i världen är bra att överkonsumera.

maertin sa:
Redbull innehåller taurin vilket påverkar hjärt-rytmen (vilket inte e kalas), sägs det iallafall ^^. Senast jag kolla så var inget bevisat, om det blir bevisat så kommer det antagligen förbjudas lite här och var.
Dock så är ju Taurin ett ämne som bildas i kroppen naturligt just för att du säger kontrollera hjärtrytmen så som sagt så påverkar det självklart hjärtat om man överkonsumerar.

Senast ändrad:
Sluta växa av redbull?
Mickegustafsson sa:
avillberg sa:
"haha" läste de på AB, det stod typ "16-åring dog av redbull!!!!!!!!!!!" och i brödtexten stod det att de hade varit alkohol med i bilden men dom tror inte att det var orsaken..
Fan är dom dumma i skallen eller?
Snacka om att AB aka AH alltid ska lägga skulden på stora företag.

Sluta växa av redbull?
haha jag tror inte man slutar växa, jag har då inte gjort det, och jag har haft perioder då jag dricker onaturligt mycket red bull, och "3e benet" minskar då inte 2mm varje burk man dricker haha, isf hade det ju försvunnit en cm om man dricker 5 burkar, och så finns det dom som dricker 5 burkar varje dag(har varit en av dem), då tappar man alltså 7cm på en vecka, 14 på två veckor och efter tre veckor har man tappat 21cm, samt att efter fyra veckor är det nog inte många som har kvar något :)

Sluta växa av redbull?
Redbull är inte farligt, sålänge man blandar det med sprit. Sprit tvättar man ju sår med, så den kombinationen måste vara bäst...

Sluta växa av redbull?
xzimmit sa:
hMax sa:
Hörde för några veckor sedan att man stannade i växt om man dricker redbull? kan ju synas som en myt men ända bäst att fråga vad ni tror.
är det möjligt att man skulle kunna stanna i växt om man dricker mycket redbull eller andra energidrycker? eller är det bara en ren lögn?

häääj.
Du kanske bör tänka på att det är en stor faktor som spelar roll här.
Det är Mängden, mängden du dricker, Ja klart att Redbull kan vara farligt om du dricker för mycket.
På t.ex. Powerking-burken kan man kolla Rekomenderat Dagligt Intag av olika ämnen, och då har vi t.ex. Vitamin B12 (kobalamin) då en Powerkingburk (25cl) ger 200% (per 100ml) av ditt dagliga intag. Detta innebär att en burk powerking ger ca 500% av ditt dagliga intag av Vitamin B12.
Det är förstås endel andra ämnen som man får i sig stora mängder av i eneridrycker, t.ex. Koffein och så vidare.

Men man bör akta sig för att dricka för mycket.
är inte b12 vattenlöslig? då gör det väl inget om man får i sig över rekommederat dagligt intag??

Sluta växa av redbull?
jag tycker de är bra att dricka redbull! först dricker man en på morgonen så man är redo för skid dagen sen en till lunchen och sen när man kommer hem på eftermiddagen så är man dötrött och då kan man gå och sova sen vaknar man igen kl 9 och är superutvilad till nästa skid dag!!! :)

Sluta växa av redbull?
Sluta växa av redbull?
fan vad sweet om de e så, jag ska dricka massor! stay midget!

Sluta växa av redbull?
jag hörde på radio att energi dryck stannar fettförbrännings processen ett tag efter man druckit ett par, därför skulle man inte dricka energi dryck om man tränade och ville gå ner i vikt. men något om att sluta växa är nog en myt tror jag

Sluta växa av redbull?
Bortsett från att Red Bull gör en fet, ger farligt hög insulinutsöndring (vilket bidrar till diabetes), sabbar gaddarna och gör dig trött så är det ju bra... Red Bull är groggvirke och inget annat.

Sluta växa av redbull?
galet mycket snack det är om energi dryck hela tiden, det är klart som fan att det inte är bra i för stora mängder.. inte mycket inom mat och dryck världen som är det

Tillbaka
Topp