Smått trasiga nx12, behöver lite hjälp.

Bjersing

Aktiv medlem
Hallå

Satt och kollade igenom skidorna inför årets sista lilla resa och insåg att en av bindningarna inte ser helt pigg ut.
Jag är klurar på hur och vida det kanske bara är lite plast som inte fyller något mekanisk funktion eller om det är dags att köpa ett par bättre bindningar. Har två bilder som kanske kan ge en liten bild av vad jag menar.

Som ni kanske ser så är den övre biten lös. Den går inte att trycka tillbaka med rimlig kraft, kanske om jag ställer mig på den men det känns inte så klipskt.

Hur borde jag lösa detta? Mycket möjligt att det inte är relevant alls men det kan ju vara gött att veta innan man sätter sig i liften upp.

Tack för er tid.

Generellt bör man undvika att ens försöka laga trasiga bindningar men i det här fallet är jag ganska säker på att den lösa plasten inte påverkat funktionen överhuvudtaget. Laga med tvåkomponents epoxylim och kör!

/MM

Mountain_Man sa:
Generellt bör man undvika att ens försöka laga trasiga bindningar men i det här fallet är jag ganska säker på att den lösa plasten inte påverkat funktionen överhuvudtaget. Laga med tvåkomponents epoxylim och kör!

/MM
+1

Det ser ut att vara en ren kosmetisk funktion på den plasten.
För säkerhets skull: Tryck i pjäxan i bindningen och dra rejält upp, ner och lite fram- och tillbaka. Är det inget som glappar, vilket det med största sannolikhet inte är, så är det bara att fixa det så bra det går och åka.

Okey, tack för svaren!
Känns alltid bättre att kolla med folk med lite mer kunskap i området så man kan känna sig lite säkrare.
Kör på de tills de dör helt och så får jag beställa något nytt helt enkelt.

Ahaa, läste rubriken snabbt och trodde du skrev att du hade ett par trasiga Naxo nx21 och tänke "well... duh" ;) Lycka till med din bindnings-fix.

Tillbaka
Topp