Smith holt - sjukt ful framifrån?

Jensa_hej

Ny medlem
Var nere på stan och kikade lite på hjälmar och testade Smith Holt. Den såg jävligt bra ut från sidan men framifrån såg den så JÄÄÄVLA bred ut, är det bara för mig det är så, eller var det för att jag inte hade på mig några goggles?

Kan någon lägga upp bild när denne har på sig Smith Holt så jag får se hur den ser ut på er, den satt jävligt bra men jag vill fortfarande inte se ut som någon jävla mupp hela vintern.

En hjälm ska se bra ut även om man inte har goggles. Sen beror det väl lite på hur du ser ut. Om du har ett väldigt smalt ansikte så ser väl hjälmen extremt bred ut i förhållande till ansiktet...

Jag har en Sweet och en Pro Tec hjälm och dom ser okej ut även utan brillor. Har dock inte testat Holten.

Gudrunnator sa:
Tips! Köp en hjälm som sitter bra!
Jag tvivlar starkt på att du enbart köper hjälm efter komforten, och inte kollar ett dugg på designen. Däremot ska man självklart inte köpa en hjälm som inte sitter bra, som bara är snygg.

Det första jag kollar på när jag köper hjälm är designen, men om den inte sitter bra så köper jag den inte

Tillbaka
Topp