Snabbaste vägen till kittelfjäll

Snabbaste vägen är ju att pressa E4 i så stor mån som möjligt.
Så jag förespråkar E4 upp till Timrå sen köra Viksjö, Ramsele osv.
OK, vägen är lite skruttig från och till men inte så mycket skruttigare än alternativen. Och det är få fartkameror (inga?)

Annars är det väldigt billigt att flyga från Sthlm till Vilhelmina med NextJet. Sedan kan Hotell Kittelfjäll ordna med transport till och från flygplatsen.

Är det inte ännu bättre att köra E4 ända upp till Höga Kustenbron och sedan vika av på väg 90 förbi Kramfors och Sollefteå och sedan följa den ända till E45 strax söder om Vilhelmina. Får för mig att den vägen är lite snabbare ändå.

Doughboy sa:
Är det inte ännu bättre att köra E4 ända upp till Höga Kustenbron och sedan vika av på väg 90 förbi Kramfors och Sollefteå och sedan följa den ända till E45 strax söder om Vilhelmina. Får för mig att den vägen är lite snabbare ändå.
Bilens GPS säger Sollefteå och Google maps säger Ramsele....

Nä. Ta Viksjö-vägen. Att åka över Härnösand, Kramfors Sollefteå är f-n så mycket långsammare! Massor med 50-sträckor, kameror och skit. Tro mig. Jag kommer från Sollefteå och tar alltid vägen över skogen.

Iofs så kan du säkert få en schysst sorbet-session i Hallstabacken. Två stora big jumps som inte smält bort än (såvida det inte hänt nåt extremt sen påsk)

@Kaskar
Du har säkert mycket bättre koll än jag. Hur är det att ta E4 nästan hela vägen upp till Ö-Vik och sen köra väg 348 över Bredbyn?

Det har du ju jävligt rätt i.
Jag tänker ju hela tiden med utgång från Sollefteå (även om jag bor i Sthlm nu, 12 säsongen jag bummar Hammarbybacken) och det blir ju helt fel håll därifrån.

Men ska jag följa min egen tes att pressa E4 så mycket som möjligt är ju det bästa alternativet.
Det måste väl bli 5-10 mil extra men det klipper man ju på 25-30 minuter på E4, om man kör sent på dagen förstås...

Snödjup

Tillbaka
Topp