Snälla hjälp mej

jessevik

Ny medlem
Snälla hjälp mej
Hej alla jag å min kompisar håller på med våran egna film... vi är inge vidare bra lr så men jag undra bara om ni har några tips om hur vi borde filma? och bara en sak till asså vet nån ett bra redeskerings pogram? hoppas ni kan hjäla mej gl & hf

Snälla hjälp mej
en sak som är väldigt skönt sen när man tittar på filmen är att man har använt stativ när man filmar, det blir inte så skakit och väldigt lungna rörelser... en sak som är bra också är att ofta byta vinklar och man kan på så sätt får det att se ut som att man är på olika platser och det blir lite varierat att kolla på... när ni filmar så börja filma en liten stund innan åkaren komemr till hoppet eller railet eller va det nu är för det blir mycket lättare i redigeringen då!!! använd inte zoomen för mycket för då blir det lätt rörigt, d är det jag kommer på just nu men det finns massa saker att tänka på, vad det gäller redigeringspogram så har jag hört att vegas är väldigt lätthanterat men det har ändå väldig många effekter och annat...

Snälla hjälp mej
ett tips kanske är att kolla på olika skidfilmer hur dom har filmat o lagt upp filmen. Ett bra program, jag har sony vegas och det funkar helt okej. :D

// Erik

Snälla hjälp mej
okej tack så mycke ska just fasra å filma ska tänka på vad ni sa tyvär hinner jag inte tita på nå mer filmer men jag har sett många:P

Snälla hjälp mej
testa skumma vinklar, finnsinget som är så tråkigt som när allt ser ut som det alltid gör. testa udda och kreativa grerj så ska ni se att de blir bra

Snälla hjälp mej
Adobe premiere pro är grymt bra program.
dock liet svårare än vegas.
lär dej grunderna i vegas och byt sedan till Adobe.

Snälla hjälp mej
Redan nämnda Adobe Priemer Pro tillsammans med Adobe After Effects fungerar alldeles utmärkt!
Kan dock kännas komplicerat om man inte är van vid Adobes program...men om man har lätt för att lära så tar det inte så lång tid att få till bra resultat!

Sen är det bara fantasin som sätter gränserna, du kan göra i princip vad som helst med dom programen!

Det stora minuset...det är dyrt som fan!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp