Snälla hjälp!

silvar

Ny medlem
Snälla hjälp!
Hejsan!
Det är så här att jag får väldigt ont i mina benhinnor när jag efter en till två dagar när ja har åkt. Så nu när när ja skulle köpa ny utrustning så bestämde jag mig för att ta ett par riktigt mjuka pjäxor. Salomon Performa CF blev mitt köp.
Jag undrar nu om denna är FÖR mjuk?
Jag läste lite inlägg där det stod att den var så mjuk att foten fladdrade och höll på när man brassade på.
Stämmer detta?
Hur mycket känner man av mjukheten när man åker?

Väldigt tacksam för hjälp!

MVH

//Peter

Snälla hjälp!
Om du funderar på att byta pjäxorma, byt till Nordica W8 Hard. Även om det inte verkar så på namnet så är den väldigt mjuk och härlig att åka med, och man får inga problem med att foten "fladdrar" i höga farter. Jag har kört i ett par Salomon CF också, men Nordican är bäst. Den ligger i ungefär samma prisklass som Salomonpjäxorna (ca 3000).

Snälla hjälp!
hmmm... som tidigare diskuterats så måste jag påpeka att det kanske inte är just benhinnorna som är problemet? har aldrig haft problem med dem själv, så jag kanske är ute och cyklar. 2 dar låter lite väl lite för att orsaka trubbel. kanske du får hårsäcksinflammation? inte så kul heller...
om jag inte missminner mig så kan man väl få benhinneinflammation av att springa t.ex... alltså av belastningen som skelettet utsätts för, inte trycket mot smalbenet.
fast det verkar ju vara en hel del som får det av skidåkning också.
skaffa mjukare plös till pjucken.
om det rör sig om hårsäckarna så är det bara att raka benen och undvika knorviga strumpor/långkalsonger innanför pjäxan. hjälpte fint när jag själv fick ap-ont i smalbenen.
det borde ju inte göra så mkt skillnad hur hård pjäxan är i helhet utom vid plösen?

testa alla metoder du kan komma på innan du lägger pengar på nya pjuck. det kan bli dyrt i onödan. lägg in skumgummi eller liknande där det gör ont...

lycka till!

Snälla hjälp!
jag har ett par performa cf och jag har inte känt av att de inte är tillräckligt stabila i höga farter om man bara spänner åt ordentligt

Tillbaka
Topp