snälla...

snälla...
Tjenare.. tyvärr har ja inget svar på frågan.. Däremot undrar ja samma sak... Har inte hört så mkt om d vad gäller säsonga där.. Men åkningen verkear ju vara grym där alltså.. Du kan väl höra av dig me all info du kommer över!! Så gör ja självklart desamma!! Hörs!!! // Simon

snälla...
hallo, Jag har åkt skidor i Ichgl och tycker att stället är super. Extra kul att ma kan åka skidor över till Samnaun som ligger isolerat på den Schwiziska sidan (tullfritt). Systemet är ganska maffigt. Jag snackade inte med några säsongare när jag var där, men jämfört med St Anton (har åkt där med) tycker jag att det är jättebra. Samhället i St.Anton är mysigare, men befolkningen... Mig lockar det inte alls att åka tillbaka till "St. lilla Sverige" -för mer en kanske en dag för skidåkningens skull. Men jag röstar för att du åker till Ichgl! /Lina

snälla...
Verkar som Ischgl är på gång i vinter.
Nämnas i sammanhanget bör att Ischgl ingår i StarClub, vilket gör att detta säsongskort gäller på orten. Det kostar 7450ATS (-01) (ca 5000Skr) och gäller i ett antal schyssta orter.

Österrike: Sölden, Ischgl-Samnaun, Silvretta Nova

Schweiz: Saas Fee, Lenzerheide, Savognin

Har för mig att Sulden Bergbahnen i Südtirol, Italien, var med förut men de verkar ha backat.

Inga dåliga orter. Sölden t ex är min absoluta favoriort efter en säsong där -99. Se för övrigt skidorter/Österrike/Sölden. Silvretta Nova ser intressant ut även om det ligger lite lågt.

Saas Fee har mycket åkning på riktigt hög höjd. Har någon varit där? Ligger ju dock en bra bit från Tiroltrakterna...

Savognin och Lenzerheide ser också bra ut på pappret. Damernas världscup var i Lenzerheide förra året. Säger väl inte så mycket iofs.

Kolla här:
http://www2.vol.at/silvrettanova/starclub.html

/Markus O

snälla...
Shit, vad är det du säger? Där föll hela min vinterplan. Inte bra. Alls.

Vad grundar du detta på? (Är du säker?)

snälla...
Jag mailade med turistkontoret i Ischgl, och enligt dem så gäller inte Starclub-erbjudandet i år. Schade!

snälla...
AAAAAAAAHHHHHHHHHH!

Hur är det möjligt. Vem fan har kommit på den brillianta idén att plocka bort stjärnklubben? Kortet har väl funnits ett par år? Varför just denna vinter?

Missade Starclub sist man var nere (-99) och trodde i min enfald att det var denna vinter man skulle få sin stora revansch. Det lät så bra att samtidigt få gamla goa Sölden och en massa nya fräscha orter på samma säsongskort. Hemmaplan och nya spännande upptäckter i massiv symbios.

/Markus O
(Numera med klump i halsen)

snälla...
Ringde och snackade med en kille med bra koll i Sölden. Enligt honom hade de plockat bort erbjudandet på grund av bristande intresse. Kortet har funnits i tre säsonger. De har sålt runt 30 st/säsong (totalt, inte bara i Sölden), vilket de tycker är för lite. Det måste man ju i och för sig hålla med om. Jag menar, det säljs ju på sex stora orter så lite fler tycker man borde nappa.

Det kan inte bero på annat än bristfällig marknadsföring. Dessutom borde de ge det ett par år till innan de sågar idén. Det tar ju ett par år innan ryktet når ut bland skidåkarna. För att det är ett bra erbjudande kan ju ingen förneka.

Kanske kan man påverka genom att visa att det finns ett intresse. Vi får väl gå ihop och mailbomba nån lämplig höjdare.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp