Snö i franska Alperna?

Speed_Carve63

Ny medlem
Snö i franska Alperna?
Hej

Har funderingar att åka till franska alperna igen. Hur är det med snö där till nyår ? Lite tidigt kanske. Hur brukar det vara normalt sett vid jul-nyår?
Är det någon som vet en bra sida där man kan kolla snödjup i franska alperna nu ?

tack på förhand

Snö i franska Alperna?
Kolla in skifrance.fr som är den bästa siten för åkning i Frankrike.
Själv ska jag åka till Les Deux Alpes(såklart efter juluppvärmningen i Sälen) i februari, när de stora lagren med snö har lagt sig. Var i Val d`Isère och säsongade för ett par år sedan, man blir bra på att åka om man fräser nerför pist och juckar puder i fyra månader, men denna gång blir det bara en och en halv månad fr om 17 februari och fram till slutet av mars. Känner du någon som vill dela boende med mig och min tjej? Vi behöver sänka hyran lite, även om den inte är extrem - 3500kr för 6 veckor/person, om man blir fyra vill säga.

HA det gött och hoppas tipset är bra för dig,

Blomman

Snö i franska Alperna?
Hey. Jeg har varit dem senaste 4 vintre i Les 2 Alpes i Frankrike och har varje år varit der i julen. Det bedste är at åka dit i början av mars hvor det har snöet ganske mycket och vejret börjat blive mere stabilt. Det är inte bra at åka til Frankrike i början af december eller i julen for at snöen inte har kommit. Så klart kan man vel ha tur, men reglen siger att der inte er mycket snö der för det falder i januari. Om ni tänker åka til Les 2 Alpes, så finnas glaciären, vor der finnas snö altid. Om ni tänker åka till Les 2 Alpes måste ni hyra en guide och göra turen till St. Christophe, som er en av dem bästa runs der finns i Frankrike. Ha` en bra vinter - dansken.

Tillbaka
Topp