Snö i Sälen (Lindvallen) i början av december?

alexzien

Ny medlem
Undrar lite kort hur det brukar se ut i början av december i Lindvallen? Brukar många backar vara öppna? Mycket folk? Har aldrig varit i Sälen före jul innan så har ingen egen erfarenhet av det.

Har du tur så finns det snö, men du kommer inte kunna åka skidor med hedern i behåll. Det är ju Lindvallen.

Klart det finns snö, sälen har ju snögaranti från typ 14 december så det ska inte vara några problem. dock ingen park då, men det kan man väl inte påstå att lindvallen inte vid högsäsong heller.

lånar tråden lite så de inte blir massa h8. ska till Tandådalen v.2, någon som vet hur parken varit då dom senaste åren?

Senast ändrad:
Parken öppnade helgen v. 3 i tandå i år, jr parken är väl öppen men inte mkt att hänga i gran

Senast ändrad:
Av: Carled | Idag 21:48 Citera

Har du tur så finns det snö, men du kommer inte kunna åka skidor med hedern i behåll. Det är ju Lindvallen.

Hahaha bästa jag har hört på länge! KLOCKRENT! 10P till carled!

Förra året var det bra emd snö i början på december.
Dock öppnar dem inte upp speciellt mycket av systemet då det är väldigt lite folk.

Jag var i Lindvallen på Skidtestarhelgen i slutet av november 2007.
SJUKT mycket snö, runt 50/60 cm nysnö. Bra rails hade dom också och pisten var helt ok. Många backar öppna och rolig åkning.

Vi filmade lite då som du kan kika på.

Sen är det ju inte säkert att det är lika mycket snö i vinter. Men det fanns då gott om det när jag var där.

lycka till med åkningen! NU håller vi tummarna för massa snö även i år!
/Jeppe

Åk till trysil dom brukar ha väldigt mkt snö i början av dec och inge folk, Hela parken brukar vara upp innan jul också.

Det var grymt det året Jeppenator. Hur gött med snö som helst och fin fina boxar av olika slag. Välbyggda kickar också. Lindvallens park var även grym i april det året(våren 2008) roligt välbyggt shapat lagom svårt för olika nivåer. Även om de större sakerna saknades, finns ju Tandå eller Kläppen om man vill så gör inget alls.

Även förra året var bra med snö och rolig åkning. Ganska många backar öppna så ingen trängsel tyckte jag. Däremot var railsen och hoppet de smällt upp så jävla kassa. Så om ni som byggde förra året läser detta, ta åt er och gör bättre om ni ska bygga i år igen. Var också många rails som som konstiga ut på pinkparksidan i våras också. Man vill ju ha det bra och veta innan man åker dit. Vet inte om jag skulle våga dit igen utan får nog bli Tandådalen i år tro jag.

Lite chans är det som sagt så tidigt, så boka så sent som möjligt så du hinner kolla lite väder innan. Kan vara hur fint som helst eller bara dött.

Lycka till

Tillbaka
Topp