Snödjup i Åre?

Edenholm

Medlem
Snödjup i Åre?
Åker upp till Åre nu i veckan för att hälsa på lite kompisar..
Hur ser det ut med snödjupet??? Går det att åka någonstans???
Är grymt sugen på att ta några svängar!!!
Ha de gytt..

Snödjup i Åre?
Inga liftar är öppna om det är det du menar. Såg några entusiaster som gick upp och latjade vid någon rail igår, men det är ju inte mer än några cm.

Snödjup i Åre?
Är medveten om att liftarna inte är öppna.. Mer att jag är intresserad av att gå en bit för att åka..
Finns det något i storulvån, där är ju annars go åkning..

Snödjup i Åre?
Jag traskade upp på Totthummeln och tog några svängar förra veckan på lika delar snö och gräs. Kul, men rent åkmässigt kan jag inte riktigt säga att det var värt besväret.

Kring Storulvån kan jag dock tänka mig att det kan finnas åkning som är helt ok. Tyvärr har det smält och regnat och blåst så snökvaliteten är antagligen rätt kass.

Snödjup i Åre?
Jag chansar på att det finns lite snö tills jag reser upp.. Så skidorna får hänga med.. Kanske blir att man drar ut en sväng till Storulvån och åker lite. Borde ju ligga en del där..

Snödjup i Åre?
NMH: Tack för att det finns någon med koll.

Liftarna öppnade dock inte idag som SkiiNerD skriver utan redan i onsdags.

Snödjup i Åre?
Ullådalen var ju schysst.. Riktigt gött att ta ett par svängar utanför pisten.-.---
Var i Trillevallen i slandags och tog ett par svängar, fanns gott om snö utmed staketen i backen..
Trist att man ska dra hem till ett regningt småland i morgon, blir la några svängar nerför Hestras isiga backar i vitner.. :(

Snödjup

Tillbaka
Topp