Snöförhållanden?

NilsForsberg

Ny medlem
Snöförhållanden?
Jag fundrerar på att åka till Val dÌsere runt vecka två. Hur pass mycket snö brukar det finnas där vid den tiden på året? Finns det andra skidorter i alperna som är mer "snösäkra"?

Hoppas att ni har svaren på mina frågor.....

Snöförhållanden?
Hej!

Snöförhållanden är omöjliga att svara på, iallafall efter att ha varit med vintern 2002. Vecka 2 var det inte mycket att hurra över, massa sten i pisten och offpist var inte att tänka på... Det var inte förrän ett par veckor in i februari som det blev någorlunda. (Sen kan jag ju säga att jag hade den bästa puderdagen på hela säsongen i Val d den 4maj.)
Hade jag varit du, om du bara ska åka ett par veckor så hade jag senarelagt resan. Eller om du bara väntar och ser, men det är icke att rekomendera att åka ner utan att ha boende fixat.

Snöförhållanden?
Tja Naily!

Var nere i ValD vecka 4 denna säsong och kan bara hålla med Anna... skit! Hade haft bättre åkning hemma i Svedala.

I och för sig hade vi kanonflyt och fick 50 cm skaplig kallsnö, men det räcker inte riktigt till där nere...

Men varje vinter är inte den andra lik så det kan bli bra kommande säsong. Om du har is i magen så föreslår jag sista minuten...

/ Jocke

-Ski or die-

Snöförhållanden?
I forhold til andre steder i alpene er det som oftest bra i val d, uke 2 er litt tidlig uansett hvor du drar. Men har man tur kan det være kanon.
Vent til uke 6-9 da er det ofte bra.

Tillbaka
Topp