Snöguiden - Helt åt helvete?

• Trådstartare Trådstartare The_teo
  • Start datum Start datum
T

The_teo

Guest
Jag tycker att den sk. "Snöguiden" kan tas bort från sidan.

De påstådda snömängderna på skidorterna är ju helt, totalt, fel.

Johan, kan man fixa så att snöguiden visar rätt siffror eller är det ett dött lopp?

// Teo

Edit: Är främst snömängden som visas på startsidan som jag syftar på. Dvs Jackson Hole osv.

Senast ändrad:
Håller med lite.

Om man har en sådan funktion på sidan så ska den ju fungera/uppdateras regelbundet. Annars kan den tas bort.

Dock har väl redaktion ganska mycket på schemat, men ändå.

Hej,

Bra att ni säger till. Men jag är medveten om problemet, vi har haft problem med vår leverantör men jag kollar på andra lösningar.

Räcker väl om man länkar dom sidorna som redan finns så kan folk leta upp orterna själva.
Är väl rätt svårt att ge ett exakt snödjup på en ort men om man jämför olika sidor får man ju iaf nått slags medeltal.
skiinfo.com
snow-forecats.com
osv osv

The_teo sa:
Är främst snömängden som visas på startsidan som jag syftar på. Dvs Jackson Hole osv.
Snömängd...?
Snömängden som i snödjup, eller snömängden som kommit totalt sett?

Om du kollar på snömängd som kommit i år har jackson fått 663cm - alltså 130cm mer än vad som står på sidan.

Om man å andra sidan kollar hur mycket som ligger just nu, så har jackson fått 191cm - alltså 343cm mindre än vad som står på sidan.

oscarius sa:
The_teo sa:
Är främst snömängden som visas på startsidan som jag syftar på. Dvs Jackson Hole osv.
Snömängd...?
Snömängden som i snödjup, eller snömängden som kommit totalt sett?

Om du kollar på snömängd som kommit i år har jackson fått 663cm - alltså 130cm mer än vad som står på sidan.

Om man å andra sidan kollar hur mycket som ligger just nu, så har jackson fått 191cm - alltså 343cm mindre än vad som står på sidan.
Tack för rättelsen, det var snödjup jag menade.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp