Snöläge Storulvån

Halvsmurfen

Aktiv medlem
Snöläge Storulvån
Jag åker till Åre med familjen hela nästa vecka. Vi funderar på att tura en dag om väder och förhållanden är rätt. Hur är snöläget på exempelvis Getryggen nu? Vi ska göra en enkel feel good tur med familjen med låg lavin risk. Men är det bara skit-förhållanden så får det vara.

Senast ändrad:
Snöläge Storulvån
Jag var vid storulvån idag, allt kalfjäll är renblåst (med eventuellt undantag för vissa svackor), på getryggen såg det ut som att spåren från de som åkt stack upp från övrig snö. I skogen gick det däremot utmärkt att hitta sig lössnö av varierande kvalitet

Snöläge Storulvån
Alfakrull sa:
Jag var vid storulvån idag, allt kalfjäll är renblåst (med eventuellt undantag för vissa svackor), på getryggen såg det ut som att spåren från de som åkt stack upp från övrig snö. I skogen gick det däremot utmärkt att hitta sig lössnö av varierande kvalitet
Tack för infon? Då passar vi nog tyvärr. Men shit happens. Får introducera turandet till påsk i Björkliden/Riksgränsen

/E

Snöläge Storulvån
Någon som har koll på snöläget där på senaste?

Kanske blir en tur i början på nästa vecka men skippar nog om allt är stenhårt.

Snöläge Storulvån
Vi åker upp på fredag och bor på stationen, tips på vart man hittar bäst snö så här tidigt på säsongen?
Förstår att det har med väder och vind att göra men tänker på något generellt tips som brukar vara bra.
På fredagen blir det en em tur, hur är Getryggen?

Snöläge Storulvån
Vi avslutade sista dagen i skogen, riktigt fin snö och gles skog. Korta åk men helt ok att leka av sig 1-3h. Stoppa hudarna innanför jackan för snabba byten så hinns många åk!

Annars var enda alternativet nordsidor när vi var där men beror givetvis på vinden. Tror dock oftast att vinden är sådan kring Storulvån att nordsidorna är bäst.

Tillbaka
Topp