snöläget i gränsen ? (v20)

bmx2hell

Ny medlem
Hej,

är det nån som är i gränsen och kan tipsa om snöläget just nu? Är hela berget åkbart eller är det barmark på sydsidor och längre ner? Hur mycket nedfarter är öppna? Hur ser det ut på Nordal?

lättast är la å kolla snorapporten.se, där står det hur många nedfarter samt hur många cm snö dom har.. Annars får jag besök där uppifrån på torsdag kväll så då kan jag informera mer..

Senast ändrad:
har kollat snörapporten och deras hemsida men det ger ju inte driekt nån bra bild av hur det egentligen ser ut. På deras hemsida står det tex att de har 158 cm snö. Vart då kan man fråga sig?

Ser fram emot mer info..

Är åk bart överallt för tillfället så det ä bara å åk....

lättast för dagliga rapporter är att ringa upp till riksgränsen och fråga, dom vet i repan hur det ser ut och dom har en väder rapport intalad på telefonsvarare.. komemr inte ihåg nr nu men det står på deras hemsida.. Men jag kan inte tänka mig att dom stängt någon del av berget än.. Som hasse sa ser jag här nu..

bara ösa på och ha kul!

alla backar är öppna och alla liftar med. rätt mycket pucklar i backarna bara :/
men annars är det skitfint. det finns jättebra ställen att vattenplana på också om man nu vill göra det.

Jag kan ju svara på min egen fråga nu. Igår och idag har det kommit kanske 30-40 cm nysnö i gränsen. Sikten är bra i perioder och då är det helt grymt. Det mesta av det hårda och isiga underlaget är ordentligt täckt med nysnö och det går att stå på bra i hela off-pisten. Väldigt få pister öppna så det bildas snabbt puckelpist där pisterna brukar ligga. Vet inte varför man inte pistar nu när det kommit mer snö men det kanske kommer.

Snödjup

Tillbaka
Topp