snöleksak

filip_michols

Ny medlem
snöleksak
tja!! jag har försökt byggt en "snöleksak". då har jag tagit min gamla snowrazer och bara bytt styret till mitt bmx styre. (en vanlig haro bmx som jag har tagit bort styret på). och det går inte och göra barrspin eller talewihp. för den grejen som gör så mitt bmx styre sitter på tar i pinnarna som går ut där man sitter. och det vill jag ändra på. har någon nått förslag snälla!! jag och mina kompisar ska göra filmernär vi kör . Men dom kommer köra skateboard fast på snö. så kan någon hjälpa mig?!! tack för svar :) om det är någon som har byggt någon och inte har lust med den så kan jag köpa den. ! :D

snöleksak
sätt ett rör som distans mellan styrstammen och boben. kolla sedan på undersidan av boben där styret sitter, det sitter en "pigg" där som gör så att du inte kan snurra styret ta en tång och böj ner den.

ramen på boben där styrpinnen går kommer inte att hålla.

ta en gammal cykel och såga av ramen vid gaffeln så svetsar du fast den i boben.

kolla länken så ser du vad jag menar

snöleksak
filip_michols sa:
Chickenbone sa:
filip_michols sa:
tack !!! nu vet jag exakt hur jag ska göra! men jag vet inte vart jag sak få en framgafel ifrån? sån liten.. :(
Kapa en vanlig bmx gaffel bara, sen borrar du nya hål ;)
är det värkligen värt det att kapa en bmx gaffel av en bmx??
Beror ju på om du har tillgång till en och verkligen vill, annars kan du ju kapa någon annan gaffel från någon gammal cykel som du inte ska ha kvar om du känner för de, borde ju funka :)

Tillbaka
Topp