HampZz0n
Ny medlem
snöskred olycka i Breidalen
Nån som vet om det var nån från freeride ? http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article12926342.ab
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du verkligen inte vill säga så är det bättre att inte skriva och berätta att man vet.Hasse_Lindborg sa:R.I.P E.
Hade en trevlig vinter ihop...
Hasse_Lindborg sa:Jag vill inte säga pga vänner, familjen osv....
Men...felix sa:Vad hette han här då?
Håller med.Onlytelemark sa:Felix,,,, sök hjälp,,,,
Alla ska visa respekt,,, de flesta här år inte ens nära vad hans kunnande och hängivenhet för skidåkning var,I3ea sa:Tror inte att Erik läser denna tråd tyvärr.
Men för hans anhöriga och vänner på Freeride så tänker jag i alla fall visa respekt för denna olycka genom att tänka en stund på vart han hamnar nu. Samt försöka skapa mig en bild av hans minnesvärda upplevelser som han utfört för att inspireras av hans drivkraft till freerideskidåkningen.
Glisseur jag är helt med dig!!Glisseur sa:Felix och ni andra som tjafsar om oväsentligheter kan väl visa lite respekt till Eriks vänner och familj och lämna den här tråden. Vi andra kan få minnas en jäkligt trevlig kille, en bra kompis och en grym skidåkare som gått bort alldeles för tidigt.
1+D-Master sa:Ok jag har världens löjligaste namn här på freeride men jag är helt seriös. Var inte så smart när jag var yngre...
Erik Lundström var min bror och omkom efter att sluff drog honom över ett flertal höga klippor. Två dagar tidigare hade jag och Erik varit och tittat på bergssidan. Jag klipper in en liten text som jag skrev till Erik på Facebook för att förklara vad som gjorde att vi tod olika vägar.
Bergssidan såg verkligen fin ut jag är ledsen att jag inte följde med dig dit. Hoppas du inte tyckte att det var allt för tråkigt att vi åkte åt varsitt håll efter Molde. Men det hade blivit 2 resdagar extra för en skiddag. Fast hade du sagt att du skulle stannat i Stryn längre hade jag följt med.
Tidningarna har fått olyckans händelseförlopp något fel.. som vanligt (om man nu får säga det om vad som skrivs om laviner i svensk kvällspress)
Erik var något av en profil i den Norska friåkningsscenen och frifly har skrivit några rader om honom.
http://friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=60999
Aftonbladet kommer släppa en mer riktig version av händelse förloppet och en kort beskrivning av Erik
1+
Men absolut viktigast så var Erik en mycket fin storebror,lillebror,son,morbror osv. Jag tror verkligen att det finns få
kvar på jorden som är så generös som han var (och det är inget jag säger för att han är död eller för att han var min bror). Han bjöd på allt!
Erik jag saknar dig redan men jag tror inte att det kommer att bli lättare på ett tag. Det känns som ett jävligt dåligt och sent april skämt.
Snälla inga R.I.P från folk som inte träffat honom!!