Snow park i Chamonix?

Adrian-Frolund

Ny medlem
Snow park i Chamonix?
Tjena, jag ska åka en sväng till chamonix, det är bara andra gången jag är där och skulle vilja veta om de finns nån park av något slag där i år? Några bekanta som är där nere nu denna säsong sa att det kan finnas, Finns det alltså en park med bigs och pipe?
Tack /Adde

Snow park i Chamonix?
Det finns ingen park, men vill man åka skidor snabbt har jag hört att Grand Montes och Brevent är helt ok.

Park finns i sälen om du fortfarande är sugen.

Snow park i Chamonix?
Var där för två veckor sedan. Finns en dålig skicrossbana i Argentiere. Enligt skidlärarna är detta allt som finns.

Utan att vilja framstå som pekfingernisse så undrar jag i alla fall vad du skall med en park till i Cham. Park bygger man där man inte har några berg. Har man berg kan man

droppa fett, åka brant, köra fort, pumpa djupt, klättra högt osv.

I Le Tour finns stora bra naturliga pipes (raviner) och i Flegere finns stora stenar (lite grann som Craggs i Jackson) som blir coola "bigs". Raila sedan ned på kabinvajern från Aiguille du Midi och du har allt.

Snow park i Chamonix?
Jo men om man inte är så duktig skidåkare.. eller freeride åkare och kanske inte har någon sändar som man ska ha om man åker i raviner och lite mer farligare offpist ställen så kanske en park är ett bra alternativ..

men jag förstår din punkt och håller med ;)

Tillbaka
Topp