snowblades e cleant

• Trådstartare Trådstartare Guest
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Guest

Guest
snowblades e cleant
hej varför tycker alla att snowblades e mobbat d e fan d coolaste som finns!

snowblades e cleant
Hur fint går blades i offpisten? Fart känslan då....just de dår går ju inte åka fort med blades. Läste på din profil "Hjälm: har ingen jag e cool" du är så jäääävla cool...hehe

snowblades e cleant
JA det är så coolt.. eller inte.. Det är det tråkigaste och farligaste som finns. Med bara idioter som inte kan åka skidor eller inte vågar åka på riktiga skidor....
//J

snowblades e cleant
Jag har åkt skidor sen jag var 4 år gammal och skulle nog kalla mig själv duktig på skidor. Åker allt från DJUPsnö, cruisar i pisterna, puckel, park osv. Du kommer säkert tycka jag skryter nu men det skiter jag i. Jag tävlar inte med nån. Jag åker för att ha skoj och DET har jag som fan.

Jag köpte blades när jag var typ 15. Tyckte precis som du att det var skitcoolt, tills jag kom på hur jävla löjligt det är.

Och fy fan vilken ågren jag har nu när folk påpekar att jag åkt det och när jag tänker på att jag frivilligt åkte det. Visst det var kul att spexxa rundor i de blåa pisterna inför kids och andra som inte kunde åka skidor men du ser ut som en jävla fjant, ett huvud, ett cretin, en idiot, en rynjärn, ett helmongo, en svulst, ett svålst (här sparar jag inte på superlativen) och du kommer alldrig att tas (för ett tas är du) på allvar av riktiga skidåkare, som mig själv. -ler elakt mot hagga-

Nu kör jag skidor och telis och skulle aldrig tänka mig blades. Men du är ju valp, 16 år, inget hår så det är helt ok, och du har förmodligen inget skägg heller, vilket faktiskt är det viktigaste=).

Och du, hjälm är inte för mesar, det är för de som kan åka och åker så farligt att de kan skada sig utan hjälm. Varför tror åkare som Jon Olsson, Henrik Windstedt, Candide Thovex osv åker med hjälm? är de mesiga då, för fan skärp dig. Men det glömde jag, man kan ju inte skada sig med blades eftersom man bara kan åka blåa pister med möget. (hatar mig själv för att jag åkt sånna)

Fan vad långt det blev, jaja. har du nåt att säga till ditt försvar så kör på bara.

PS. Min polare hyrde Blades och på sitt 3:e åk trilla han, ingen jättevurpa men han bröt ändå foten DS.

snowblades e cleant
Jag tror att hormonerna på denna lilla haggan har slått slint. Vi har väl alla varit i den åldern när man måste visa sig för alla andra. Då syftar jag framförallt på som ovanstående inlägg skrev, "de okunniga i de blå pisterna". Att åka omkring och impa på dessa overallåbäke är ju inte allt för svårt, det vet vi alla.
Nej, jag tror att du behöver några år på dig att komma ur gay-träsket. Om du mot förmodan skulle åka blades vid 20-års ålder kanske det är dags att komma ur garderoben...

snowblades e cleant
100 km/h? Hur då? Det måste i så fall vara fast spänd på taket av en BIL som åker i hundra!?! Om du skulle dra en 11 ner väggen på dina blades skulle du möjligt vis nå 70-80 Km/h. Detkallas fysik!!!

snowblades e cleant
nja... det är väl mest en leksak för småpojkar i backen...

men de går å åka rätt fort på dem! vi har kommit upp i 72 på en fartkontroll.... och då denna satt efter en flack sträcka å sen en kurva så går det å åka mycke fortare! uppemot hundra ska funka...

snowblades e cleant
Kan säga att jag och min kompis åkte störtlopp nerför hela väggen, jag med skidor och han med blades. Det går att åka blades fort och brant men det wobblar som fan! (det går inte lika fort som med skidor då...)

snowblades e cleant
Felet är att dom flesta börjar med blades. Som et par trickskidor, då blir ju allt fel, krash på krash, ont i ryggen , ont i armarna.
Andra köper blades istället för att köpa nya skidor.. Då försvinner ju själva meningen.

Själv anser jag att man kan komplitera skidåkandet med blades, inte tvärt om. Så man kan leka av sig innan man går och fikar och dyl.

/lleberg

snowblades e cleant
jag tror inte att nån som kan åka skidor eller bräda, köper ett par blades i stället.... det är en nybörjar pryl.. fan, i frankrike var det en hel massa förra säs som "åkte" blades, det var puder vid sidan, så den fick jag ha för mig själv... En massa folk kör i jeans också, jag vet inte hur de tänker.. men så länge de inte kan köra löst är jag den sista att klaga...

snowblades e cleant
jim eller faan va du heter haggen tar dig på allt han sätter fjuppel bakot det du faaaaaaatAS

snowblades e cleant
ok.. blades e mesigt men man måste respektera att andra tycker d e ballt å coolt! D verkar nästan som om folk blir arga för att han åker blades.. ärligt talat, låt honom åka blades å respektera d!

snowblades e cleant
säger bara att kör man blades på heltid är man dum i huvvet...... annars håller jag med lleberg. sen tycker jag att denna diskussion har varit uppe rätt många ggr! DET RÄCKER

snowblades e cleant
oxå behöver man kanske inte hjälm när man åker blades , det är ju int så jättefarligt......

snowblades e cleant
han är naturligtvis bara ironisk och försöker provocera oss andra till att skriva massa svar.

snowblades e cleant
Det finns faktiskt en fördel med Blades. När du undervisar grundposition och tränar på att lägga rena skär i perfekt balans så kan man vända blades. Det ska helst vara i typ blå backe för att man ska kunna gå ut och skära hårt.

Jag brukar själv ta en halvdag i början på säsongen med Blades för att träna in balansen ordentligt. Precis på samma sätt som jag brukar köra supercarve ibland för att få in lutet ordentligt...

Liksom att jag brukar träna att hoppa ibland i parken...

Inget av det här tycker jag är coolt! Att hoppa runt i parken, åka blades eller ligga och träna skär i pist, men det är nyttigt och ökar upp sannolikheten att man kommer ner från lite tuffare åk på sina skidor och inte i en helikopter...

*LOL*

"Sicken jävla diskussion..."

snowblades e cleant
SNOWBLADES!!:D

haha redan då förstod dom de rätta.. en sak jag undrar är vem fan som skapade dethär inlägget? står ju inget namn?

snowblades e cleant
jeppenator sa:
SNOWBLADES!!:D

haha redan då förstod dom de rätta.. en sak jag undrar är vem fan som skapade dethär inlägget? står ju inget namn?
:D jeppe har du roligt elle o dra upp massa gamla trådar? =)

Men okey...

Snowblades är skoj på ett enda ställe i backen... i tät och flack skog där det redan är uppkört... Allt annat suger det på =/

Sen kan jag svara på varför det inte står något namn... jo .. 5 år sen, hur många updates av freeride har gjorts efter det tro? garanterat att han har stängt av sitt konto och att namnet då försvinner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp