Jag har åkt skidor sen jag var 4 år gammal och skulle nog kalla mig själv duktig på skidor. Åker allt från DJUPsnö, cruisar i pisterna, puckel, park osv. Du kommer säkert tycka jag skryter nu men det skiter jag i. Jag tävlar inte med nån. Jag åker för att ha skoj och DET har jag som fan.
Jag köpte blades när jag var typ 15. Tyckte precis som du att det var skitcoolt, tills jag kom på hur jävla löjligt det är.
Och fy fan vilken ågren jag har nu när folk påpekar att jag åkt det och när jag tänker på att jag frivilligt åkte det. Visst det var kul att spexxa rundor i de blåa pisterna inför kids och andra som inte kunde åka skidor men du ser ut som en jävla fjant, ett huvud, ett cretin, en idiot, en rynjärn, ett helmongo, en svulst, ett svålst (här sparar jag inte på superlativen) och du kommer alldrig att tas (för ett tas är du) på allvar av riktiga skidåkare, som mig själv. -ler elakt mot hagga-
Nu kör jag skidor och telis och skulle aldrig tänka mig blades. Men du är ju valp, 16 år, inget hår så det är helt ok, och du har förmodligen inget skägg heller, vilket faktiskt är det viktigaste=).
Och du, hjälm är inte för mesar, det är för de som kan åka och åker så farligt att de kan skada sig utan hjälm. Varför tror åkare som Jon Olsson, Henrik Windstedt, Candide Thovex osv åker med hjälm? är de mesiga då, för fan skärp dig. Men det glömde jag, man kan ju inte skada sig med blades eftersom man bara kan åka blåa pister med möget. (hatar mig själv för att jag åkt sånna)
Fan vad långt det blev, jaja. har du nåt att säga till ditt försvar så kör på bara.
PS. Min polare hyrde Blades och på sitt 3:e åk trilla han, ingen jättevurpa men han bröt ändå foten DS.