Snowblades? fan heller!!

• Trådstartare Trådstartare H-T
  • Start datum Start datum
H

H-T

Guest
Snowblades? fan heller!!
Jag ville bara säga till alla som tänker på att köpa ett par snowblades. GÖR DET INTE!! om du redan kan åka skidor så kommer du förlora känslan å om du tröttnar på snowblades, som du troligtvis gör, kommer det bli svårt att lära sej åka igen. Så om du funderar över att köpa ett par snow- lr gayblades (som ja kallar de =P) så GÖR DET INTE! ja vet va ja snackar om för ja har själv åkt snowblades å nu får ja inte till baks den räta känslan när ja börjar ökra mina nya head mad_trix =D. så ja säger det en gång till...köp inte snowblades om du vill ha kvar känslan!!!

Snowblades? fan heller!!
hmm! det är väl upp till var och en om dom vill ställa sig på ett par snowblades eller inte. det kan inte vara så svårt att åka skidor efter om man gjort det innan. det sitter i ryggmärgen. "gayblades" är väl ändå lite att ta i. du har ju själv kört på ett par så i och med det betonar du dig som en bög.

jag åker själv skidor och har inte alls planerat på att ens pröva ett par blades men som sagt är det upp till var och en.

mvh snaken

Snowblades? fan heller!!
Gammalt "skämt": Det jobbigaste med snowblades är att säga till mor å far att man är homosexuell :-)

Inte för att jag har något speciellt mot blades. Har aldrig testat, men det ser inte särskillt kul ut... Kanske på ett litet område med div mindre hopp...

Men en sak som bedrövar mig är dessa föräldrar som tänker "Små skidor. Smart! Då måste lilla Kalle på 4år kunna lära sig att åka jättelätt!" Dom är för små, för hårda och omöjliga att carva för småbarn. Som att lära en 4åring cykla på en 23" cykel. det går bara inte...

My opinion...

/Adde

Snowblades? fan heller!!
Varför skulle man förlora känslan om man åker blades.
Är det inte så att svenska skidlandslaget teknik tränar på blades? Har hört det någonstans.

Snowblades? fan heller!!
...killen är fjortis - akta er för honom

Kom inte hit och tro att du är störst, bäst och snyggast när du snarast kvalificerar för raka motsatsern. Äkta fjortistendenser visar du prov på; hoppas att du kan ta tillbaka din attack mot snowblades och söka om syndernas förlåtelse och be för lite prygel, för det är vad jag tror att du skulle behöva.

Snowblades? fan heller!!
självklart är det upp till var och en att själv bestämma om man vill stå på ett par snowblades eller inte. och självklart är det i betraktarens ögon om man tycker det är snyggt, coolt, eller förbannat jävla äckligt och fult.

dessutom så tycker jag att det känns rätt okej att folk får uttrycka vad de tycker om dessa, från de flestas synvinkel, jävulens redskap. och jag tycker också att alla inte behöver ta allting som sägs så bokstavligt, mycket kan faktsikt innehålla symbolik...
hur som helst så kan jag själv utfärda en varning! att gå över från skidor (eller bräda) till snowblades är som att börja gå på alla fyra igen!
det finns ingen utmaning i snowblades, man kan enkelt ta sig ned för varje backe utan att för den delen få känna minsta stolthet av det, man kan omöjligt komma upp i några roliga hastigheter, och man känner sog förbannat löjlig! sanna mina ord! detta är ett av jävulens värsta redskap!

stay metal

Snowblades? fan heller!!
Varför skulle blades behöva lösa ut? Det finns liksom inget som kan göra illa en...? Skulle ena skidan sticka åt ett håll i ett felskär el dyl så är det ju inte hela världen eftersom du inte åker fort och dessutom är dom små och lätta. Borde inte vara allt för svårt att reda ut...

Värre är det för oss snowboardare... En riktig vurpa på snowboard kan vara farlig. Är många gåner man har slagit sig mot kanten då kraften varit så stor att man inte orkat hålla emot med benen...

Snowblades? fan heller!!
jo men dom e ju typ till för å hoppa så om man landar lite fel så bryter man ju för fan benen

Snowblades? fan heller!!
Om man klagar på att det inte går att åka på snowblades så beror det på att man inta kan åka skidor utan "fuskar" när man åker på vanliga.
För åker man blades så är det viktigt att man står rätt och har bra balans, då går det att åka i stort sett lika fort som på vanliga lagg.

Så lär er att åka innan ni klagar.....

/PEMV

Snowblades? fan heller!!
Som några av er ovan sagt så är det ju upp till var och en hurvida man vill åka blades eller vanliga skidor.

Blades inbjuder till andra saker som man inte kan göra på skidor, översteg t.ex. (vad nu det ska vara bra för).

Jag minns när jag var liten (kanske inte så längesen som andra kultförklarade ikoner här inne) men då fans det något som hette bigfoot.
För er som sätt dem så kan jag upplysa er om att det är ett par korta skidor formade som fötter. inte alls roligt egentligen men de fanns.
nöjet med skidor som dessa dog ut mer eller mindre för att sedan komma tillbaka i ny timglasform och heter som ni vet Snowblades.

lite trött på detta ständiga behov av att få sympati och finna en gemenskap genom att trycka ner andra.
tråkig läsning.

Snowblades? fan heller!!
Donnie_B, jo det är sant så sant. Men det som blir när en 4 åring åker blades är att dom små hårda sakerna går dit dom vill och 4 åringen får svårt att hålla koll på dom. Då mest pga tyngden och längden. Blir svårt att få skidorna att gå framåt om du förstår. På ett par "riktiga skidor" är kontrollen mycket bättre eftersom dom är lite längre och går rakare. Och visst är det ganska självklart att en 4 åring inte åker så bra på skidor som är gjorda för äldre och tyngre människor...

Men som sagt: Det är ju upp till var och en om man vill åka blades eller inte. Jag skulle aldrig göra det. Jag tycker inte det finns särskilt många ställen att åka på, och dessutom ser det allmänt tråkigt ut. Och det är MIN syn på saken...

Snowblades? fan heller!!
ni kanske inte har tänkt på det tidigare men hur långa skidor har en knodd på fyra år? just det... nästan kortare än ett par blades? (minns inte, hade inga skidor när jag var fyra)

Snowblades? fan heller!!
Det är ju hur grymt som helst att slänga in ett par blades i packlinern på hundkojan. Ladda stereon med smurfhits och susa upp till trollskogen i Sälen. Efter en hel dag av tuffa strapatser så glider man ner till AfterBlades och dricker hallonsaft tills man spricker.

Mmmmmm......

Snowblades? fan heller!!
Om ni ska åka blades... sätt på telisbindning.. så är det helt okej och absolut inte gay... dessutom ingå att man aldrig ska ta av sig dem.. alltid på i resturanger och i värmestugor. Det är dessutom dödsstraff på att ta av sig dem när man går in i gondoler och kabiner.

länge leve telis snowblades

Snowblades? fan heller!!
död åt snowblades!! helt kassa! som att åka skridskor i nedför backe.. det är bara fjantigt att åka snowblades.. det är antingen nybörjare som försökte åka skidor men tyckte det var svårt och kom på att snowblades var ju skitlätt.. åk skidor istället...

Snowblades? fan heller!!
men asså snowblades måste vara de totalt fattigste och fulaste som finns!.. asså alla som åker på sånna borde man ju nästan skjuta för att de är så tattit! så jävla fult med små jävla pinnar man åker på.. om de ska va nå riktit skare va twintips herreguuuu!!

Snowblades? fan heller!!
om man står rätt på ett par blades kan man åka lika fort som med ett par vanliga skidor! fan heller att det går.. helt omöjligt... man kan nog stå stabilt upp till en viss hastighet.. jag skulle vilja se den som fräser i störtloppsbacken i 100 knyck med ett år snowblades...

Snowblades? fan heller!!
Håller me dig Per_Viktorson...
Jag tycker också att det är upp till en själv att åka vad man vill...
Det är ju inte direkt att man tycker att alla som åker blades är riktiga töntar pricis...
Det är vad jag tycker iaf.

Snowblades? fan heller!!
I teorin så borde blades gå saktare än skidor pga att vikten är densamma på en mindre yta. Vilket ger mer friktion och sämre glid. Sen hur det är i praktiken vet jag ingenting om och vågar inte säga något.

Och visst, jag tycker det ser löjligt ut med blades. Förutom dom som kan åka riktigt bra då. Men det är vad jag tycker. Sen får väl ni andra tycka vad ni vill.

Måste iaf säga att den här tråden blev riktigt tråkig och ointresant. Man kan ju inte direkt säga at ämnet var det bästa heller. Nu går jag vidare iaf :-)

Snowblades? fan heller!!
enda anledningen till att man skulle köpa snowblades är för att man e rädd om pjäxorna när man går på gatan=)

Snowblades? fan heller!!
Muahahahaha!!

Jaha... Då var det dags igen då, ännu en unge som gått på niten att man ska tala om vad andra ska åka och vad som är coolt.

Lätt att falla in i det balla ledet med många andra TT-åkare utan skägg, identitet och tillhörighet. Sådant som man oftast fortfarande söker efter i puberteten...
Att detta sedan yttrar sig genom hjärnlösa inlägg där man försöker intyga alla andra om att man är en riktig tuffing med walkman och twintips bevisar min tes om personlig omognad.
Många som klankar ner på blades har säkert åkt dessa innan tills de hörde rykten om att det inte längre är ballt varpå de lägger dem på hyllan och utnämner sig till kungar med "riktiga skidor".

"Dom förstör hoppen", "det är farligt" och andra roliga anledningar övertygar inte mig att blades är fel och att ni vet hur man beter sig i parken....

Ta´t lungt grabben, vi tycker du är tokball även om du inte hatar bladesåkare.....
Så knip igen och samsas med de andra barnen!

Snowblades? fan heller!!
alla som åker snowblades är nördar.. dom åker i backani sinna 10km och är virusssssssssss.. och jag undrar om dom inte har råd med riktiga skidor..

Snowblades? fan heller!!
varför kan inte snowblades kvalificera in under kategorin "Skidor" som någon sa: "Se vad småbarn åker på"

Visst fan är det skidor, bara lite kortare än 220cm...

Snowblades? fan heller!!
hmm jag hade åkt skidor sedan jag var 4 och ett halvt till jag var 11 år.. sedan började jag med snowblades.. nu två år senare håller jag på att spara ihop till ett par madtrix jojo.. se hur det går. ;(
pengar åt skogen.. snowblades kan man inte direkt sälja begade heller usch

Snowblades? fan heller!!
alla ar skit coola som har bytt fran snowblades till twintips och sedan vill efterlikna alla andra coola jibbers, javligt nodvandigt hela inlagget, de som vill prova snowblades kan ju fa gora det aven fast det ar "gay" (och nej jag ar inte snowbladare och kommer aldrig att bli det)

Snowblades? fan heller!!
En allvarlig del i denna disskusion är att var tredje person som råkar ut för benbrott i samband med åkning är snowblades åkare. Jämför det med andelen skidåkare vs andelen snowblades åkare. Det är jävligt mkt. Jag tycker att de borde förbjudas för de är inte säkra att åka. De utsätter sig själva och andra för "fara" sen är väll inte utförsåkning den säkraste sporten man kan hålla på med, men ändå.

Snowblades? fan heller!!
Det känns som om Sofia har kommit med det vettigaste inlägget i hela denna debatt, de är ett hot mot folkhälsan. Kan dra en parallell till någrasmåglin jag träffade i en lift häromveckan... De var alla ifrån Norrköping på skidresa med skolan och vad hade de på fötterna, jo pjäxor! Och vad satt under pjäxorna, blades såklart, då de tycker att det är skitcoolt och enkelt... Sen att de bara åkt skidor 3 ggr i sitt liv spelar mindre roll. Tillbaks till ämnet... Man har ingen som helst koll på var dessa åkare planerar att åka i pisten, eftersom de har ingen som helst styrförmåga och man tvingas göra u-svängar för att inte dundra rakt in i dem. Tackar vet jag 30-åringar som kommer nedför berget i 130km/h på ett var Völkl G4:er, de vet man var man har åtminstone... Sen att de bryter benen på köpet är väl bara trevligt? ;-)

Snowblades? fan heller!!
Fult, fladdrigt och inte fan finns de någon som kan göra ett snyggt trick på blades? varja gång man ser en blades åkare försöka hoppa i ett hopp så flaxar dom. Och de mest iriterande är när dom gör svängvallar i kickarna. Börja lära er att åka skidor iställe.

Tillbaka
Topp