Konsumentrådgivning, eller "vem fan tar ansvar...?"

Pillard

Aktiv medlem
Addnature: Patagonia Powslayer brallor har börjat delaminera lite här och där. Addnature vägrade ta emot reklamation och hänvisade till att brallorna är över 3 år gamla.
När det kommer till butiker kan man nog generellt utgå ifrån att de följer lagen och inte bjuder på mer. Vill man ha mer hjälp än vad lagen kräver av butiken är det nog tillverkaren. Patagonia är ju ett märke som är heta på "hållbarhet". Det hade varit intressant att höra vad du får för svar från dem direkt om du hör av dig dit. Hänvisa till att det är uselt ur hålbarhetssynvinkel att kassera ett par 3-4 år gamla byxor.

kurono

Aktiv medlem
Addnature: Patagonia Powslayer brallor har börjat delaminera lite här och där. Addnature vägrade ta emot reklamation och hänvisade till att brallorna är över 3 år gamla.
Patagonia ska tydligen reparera alla kläder som går att låga. Oavsett hur gamla. Dock tror jag man får stå för frakten.
Kolla:

jaksu

Medlem
Jo, jag gick genom deras "Ironclad" garanti och tänkte kontakta dem direkt. Funkade fint tidage med en dunjacka som köptes i Kanada och jag lämnade i reparation i Tokyo.

kurono

Aktiv medlem
Jo, jag gick genom deras "Ironclad" garanti och tänkte kontakta dem direkt. Funkade fint tidage med en dunjacka som köptes i Kanada och jag lämnade i reparation i Tokyo.
Kom gärna med uppföljning hur det går! Vad jag läst så är det svårt att laga delaminerade kläder och många verkar ha fått nya? Blir intressant hur dem bedömer det!

jaksu

Medlem
Kom gärna med uppföljning hur det går! Vad jag läst så är det svårt att laga delaminerade kläder och många verkar ha fått nya? Blir intressant hur dem bedömer det!
Jag skickade in bilder och annat info enligt instruktionerna och jag fick ett svar inom samma arbetsdag. Imponerande. Dock kom de till slutsatsenn att brallorna går inte att reparera men de var "hyped" att jag har tagit hand om mina grejer så många år (150+ dagar har jag åkt med dem) och därför får jag 40 % rabatt för nya PowSlayer bibs i stället. sgtm.

Pillard

Aktiv medlem
Mailade med Houdini om min ca 6 år gamla Mr Dunfri där en dragkedja börjat bråka. Svaret var kort och gott. "Vi lagar allt som har nån slags liv kvar. Posta till den här adressen..." Det är faktiskt enormt imponerande. Så fort högsäsongen för plagget är slut skickas den in :)

kurono

Aktiv medlem
Jag skickade in bilder och annat info enligt instruktionerna och jag fick ett svar inom samma arbetsdag. Imponerande. Dock kom de till slutsatsenn att brallorna går inte att reparera men de var "hyped" att jag har tagit hand om mina grejer så många år (150+ dagar har jag åkt med dem) och därför får jag 40 % rabatt för nya PowSlayer bibs i stället. sgtm.
Hur många år var dem? Svårt att fixa delaminerade plagg, tror det aldrig görs.. Lät ju bra att du fick rabatt på nya!

unsuspected

Aktiv medlem
Dragkedjan har gått sönder 2 gånger på min snart 4 år gamla Black Diamond jacka. Köpt på Addnature så första gången laga de den och andra gången pga rådande omständigheter så kunde de inte skicka jackan vidare till BD. Fick då välja mellan full återbetalning av jackan eller 600kr för att behålla och kunna laga den hos skräddare. Valde det senare då modellen inte finns kvar och jag betalade under 50% av ordinarie pris.
Dålig dragkedja på en äldre Röjk tröja men där var det stopp redan i Facebookchatten tyvärr. Förståeligt men ändå lite surt.

la_grave

Aktiv medlem
Haglöfs suger på den här fronten. Jag har en väldigt lätt vindjacka, Haglöfs Trident 2, som jag använder för långsfärdsskridskor = minimalt slitage. Den är i nyskick trots många år på nacken - med undantag för gummicorden för att dra åt i midja resp luva som är helt slut. Haglöfs förslag för att åtgärda detta var dyrare än en ny motsvarande jacka, vilket i sin tur beror på att dessa är felkonstruerade - man måste sprätta upp hela fållen eftersom ändan på gummicorden är fastsydd.

En vettigare konstruktion som jag har på de flesta av mina övriga kläder är en öljett (diminutiv av öga!) där gummicorden kommer ut och sitter fast med en stopknop. Behöver man byta är det bara att rappa ur och sätta dit en ny.

Någon från Haglöfs här som har lust att försvara sig?

Spark900

Medlem
Hade ett par Black Crows handskar där en söm hade gått upp, Snabb respons efter kontakt från BC HQ med förbetald upphämtning i Sverige för lagning hos Green Wolf i Servoz, Riktigt fint utfört arbete och smidig process. Uppskattar lagade handskar jmf med att få ett par nya i retur

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp