Snowblades

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Abbe89

Ny medlem
Snowblades
Funderar på köpa ett par snowblades.
Någon som har något bra tips på någon bra modell?
och vilka märken som finns att välja mellan/vilka som tillverkar bra blades.
Om man ska köpa ett par salomon vilken modell ska man köpa då?

tack på förhand .
/Abbe

Snowblades
jag tycker personligen att du ska ta råd av jibbmaister!! men tänk på att de e rätt tjocka så att de är ett ordentligt skydd för pjäxorna...asfalten sliter ju på dem lixom!

Snowblades
abbe ditt lilla pund..ironi!!anledningen till att dom brinner asfort e att ja hällde bensin över dom o satte eld på skiten!

Snowblades
Jag håller med alla som är emot snowblades (bögskidor med ett annat namn)
Om jag skulle vara du så skulle jag inte gå utan för dörren med att par snowblads under armen och se jätte glad ut då skulle då få så mycket spö att du inte skulle våga gå utan för dörren men om du kommer med ett par skyssta LINE skidor eller nästa års ROSSIGNOLS skidor skulle du må mycket bättre helt änkelt KÖP ING A BÖG SKIDOR KÖP ETT PAR NICEIGA TWINTIPS

Snowblades
okej gask så dom brinner inte bra utan bensin?
då ska jag nog köpa twintips för jag har hört att det e ett jävla drag i dom bara man närmar sig med tändaren!

Snowblades
-->Dahha.eller också kan man tänka så att jag går ut utanför dörren helt ostört med mina oomtyckta snowblades utan att någon gör någonting.
men när jag går ut med rossignols nästa års twintips modell
så kanske dom är så "populära" så jag blir rånad på dom. inte allt förkul det heller!

Snowblades
Det finns bara ett märke med riktiga bindningar på snowblades, det är Head. Var rädd om knäna och köp Head.
Det är en kanonbindning med både flyttbar tådel och bakdel.
Passar alla från storlek 34_48

Snowblades
Nu ska ja va dryg =D, köp snowboard istället så slipper du gayblades

Snowblades
köp ett par twintip skidor istället...du kommer att tröttna på snowblades...ett tips bara...

Snowblades
köp ett par twin tips abbe89!!!!!!! körde snowblades för tre år sedan efter två veckor var det tråkigt som fan!(så jag gick till baka på twin tips direkt!) mitt råd köp twin-tips direkt istället för att köpa några blades som du har max ett år!

Snowblades
ingen kommer ta dig på allvar med snowblades... skitsamma om du gör 720.. ingen kommer vrida på huvudet för det...

köp ett par sjyssta twintips....
förutom stabiliteten får du respekt...

Snowblades
jibbmaister har helt rätt man bryr sej inte ett smack om man ser nån pajas göra ngt med gayblades, dessutom lyckas alla som åker d se ut att vara typ 5-10 år!

Snowblades
Snowblades är bara till för dom som varken kan åka Riktiga skidor eller Snowboard. Dom åker snowboard för det är så jävla lätt....

Snowblades
Jaa du adde det värkar som att alla tycket att bögskidor (gayblades) inte är ju populärt det är mera populärt med twintips..
Så köööppppp twintip ffs..
En sista fråga till dig..
ÄR DU BÖD?? ISÅ FALL KÖP BÖGSKIDOR

Snowblades
Men grabbar för fan! Ge killen en chans. Han kanske är jätte duktig på gayblades! =) så länge han håller sig typ i hundfjället med sina nya fräsha hoppetosser så är jag nöjd.
Jag tycker dom kan bygga en speciell jippipark där för alla snowbaldes åkare som annars måste stanna upp innan hoppet! ;) ses

Snowblades
jag hatar snowblades..ska ut å kjøra twin tip nu på big jump men jag vet vilken snowblades man kan kjøra på ........ merket heter pokemon åg modellen .plast 445.hihi.(snowblades suger hårdt)

Snowblades
Det är ju ganska kula att se att det inte finns en enda idiot här på forumet som både kan stava rätt, skriva ihop ord och klaga på snowblades samtidigt!

Ett tips: bli lite smartare själva innan ni ger er på nån stackare som vill köpa blades, lite sakligare inlägg kanske kan få honom på andra tankar. Rena påhopp kommer man ingen vart med. Speciellt inte om de är skrivna med ett extremt dåligt språk, då detta ofta är ett tecken på att författaren ej går att ta på allvar!

Snowblades
Hallå

Satt och ströläste lite på forumet när jag såg det här inlägget, trist att du inte kan få ett enda rakt svar.
Nu har inte jag världens bästa koll på det här sättet att åka men om du är totalt ovetande kring det här så kanske det kan hjälpa lite.
Jag tror att så länge som du köper ett känt märke med bra kvalité så spelar det väl inte så stor roll vilken typ du köper.
Va på kul inne på Salomons hemsida och tittade hur många modeller det fanns, blev sannerligen förvånad över hur många det var.
Jag har väl totalt åkt på 3 eller 4 olika modeller och har inte märkt någon större skillnad. Det enda är väl som någon här säger att du ska leta efter någon modell som har en bindning med utlösningsfunktion så att inte knäna ryker(vilket de har gjort på många enligt de som kan det där).
Lycka till. Oavsett vad vi har under fötterna så delar vi världens roligaste sysselsättning

Snowblades
låt han köpa blades om han vill... alla måste inte ha twintip bara för att det är väldigt inne nu... men det är ju roligare med twintiplagg tycker jag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp