snowblades

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
snowblades
det har sagts förut, men tål att upprepas:
"det enda vettiga användningsområdet för snowblades är att skydda dina pjäxor när du går på asfalten."

..

snowblades
Det finns faktiskt dom som är jäkligt grymma på blades, finns dom som äger många skidåkare i hopp och liknande.

Oj nu sa jag något dumt, så nu lär man väl få en hel hög med skit över sig :-/

snowblades
Jovars, visst åker man lite snowblades...
Men har faktiskt på sista tiden tröttnat mer och mer på dem, framförallt därföt att det gör så jävla ont att hoppa med dem (pladasklandingar).
Nu på senare tid så har jag kommit fram till att en av dom få saker blades duger till är att köra på hemmagjorda hopp i pulkabackar.
Men ibland åker dom fram ur garderoben för en liten repa i pisten!

snowblades
Snowblades är fan coolt! Det ser kanske löjligt ut, men det är hur kul som helst att åka på... dom som säger nått annat har aldrig testat. Jag åker twins, men ibland drar jag en repa med bladesen, och det är lika lätt/svårt som twins, fast roligt på ett helt annat sätt. Barnsligt, ja! Men det viktigaste är att det är kul. Om ni är ett gäng på en 5-10 pers, hyr blades allihop och ni får en kul stund i backen! Jag vill inte ha en massa dumma kommentarer på detta, jag har hört allt förut.

snowblades
blade>
hahahahhahahahahahahahahahahahahhahahahahahahaha :D
vad grundar du det på? gimme movieclips, pics or anything, som visar att bladare kan göra större och fetare grejer.

1. jag betvivlar starkt att dom kan hoppa större och längre än skidåkare med riktiga lagg under fötterna..

2. det går ju inte på något sätt att mäta sig med en brantåkare om man har blades under pjäxorna..

är jag den enda som testat, utan att tycka att det var kul?

(detta inlägg är inte ett påhopp... :)

snowblades
OM jag nu konverterar till skidåkandet, OM jag råkar ha pengar över, så KANSKE jag skulle köpa mig ett par blades.

KOmmer ihåg när det var nytt, då såg man delar av svenska skidlandslaget åka blades, dom hoppade, dom gjorde switch wiiley, eller hur man nu säger, då dom åker baklänges och går upp på tåänden. Man riktigt drömmde. Men kom ihåg. På dne tiden var man liten.

snowblades
Håller med lleberg.... De va riktigt fräckt när de kom.... kollade på x games o de va hur vilda som helst.... precis som att åka inlines fast med större hopp... Men sedan fick varenda snorunge tag på ett par.... Och helt plötsligt blev det de fjantigaste man kunde åka.... Iof de är fjantigt när de åker...... Men de har säkert roligt iaf... Hur som helst är de ju rätt roliga att jibba runt med i parker som är alldeles för små för laggsen...

Keski

snowblades
Johan>>> jag sa inte att blade`s åkare ägde ALLA skidåkare.
Jag sa att det finns vissa som faktiskt äger skidåkare i hopp.

Jag har själv sett det många gånger.

snowblades
blade>
jo iofs, men det är ju ganska självklart. man är inte automatiskt en bättre åkare om man har vanliga lagg under fötterna, självklart finns det dom som kan göra fetare hopp än vissa skidåkare, så kommer det alltid att vara inom alla områden. det kommer alltid att finnas folk som kör fortare och bättre än andra, som springer fortare än andra osv.

det kommer däremot aldrig gå att åka ifrån en duktig brantåkare på tvåmeterslagg med ett par enmeters-stickor, eller en bladeåkare som kör större än t.ex. candide. hihi :)

snowblades
Nej tack!!! det är faktiskt riktigt tråkigt. håller med twist180, duger bara till hemmagjorda hopp utanför stugan. Körde själv förut på ett par 80cm, men man kan ju knappt åka snabbt med dom. kör man den svarta pisten så börjar ju dom att vibrera och grejja...

BÖRJA MED TWINTIP!!!!!
//Vasa

snowblades
det är ganska kul att åka i någon pulka backe när det forfarande finns lössnö och testa lite corkar och volter..inte för ja har testat nån volt en..=)

snowblades
Man får väll åka vad man vill men det ser fult ut när folk har sina små skidor på sig.

snowblades
står det inte Freeride - allt för utförsåkaren.
snowblades kör man väl inte utför med eller???snowblades är endast kul att hoppa i hemmagjorda hopp på gården , inte för att åka i pisten med.

snowblades
men låt dom som vill köra snowblades i backen . jag bryr mig inte låt dom få köra vad dom vill bara dom skiter i å kaxa.

snowblades
När jag var liten åkte vi bigfoot fast bara en skida per person....
Nu är det dessa nya blades som de kallas för som gäller... fast telisbindning på... jätte praktiskt man behöver inte at av sig de när man ska in i gondoler och kabiner... sjukt bra i lössnö.... inte ens när man ska in i värmestuger är det krav på att man ska ta av sig dom.. hur bra som helst...

snowblades
Varför ska alla klaga på snowblades, å snowboardåkare på skidåkare å tvär om?
Här om dan så läste jag en tråd om att skidåkare inte skulle få åka i halfpipe?
Jävla svammel.
Backarna är till för alla.
Låt var och en åka vad dom vill å sluta gnäll på varann.
Det blir roligare om alla är kompisar :)

snowblades
tycker det är roligt att titta på när dom åker nerför dom svarta backana jag och några kompisar brukar ta och titta på dom rammlar alltid typ :) lovar testa att stå i romme i någon svart backe 2 av 3 rammlar :)

snowblades
Dagnes spark mot knäskålen utdelas härmed till Jontza som tog upp denna tråd nästan ett år efter att den skrevs.
Ämnet är ju redan så uttömt att det inte går att skriva mer.

Det finns ca hur många sånna här trådar som hellst. så gör oss en tjänst och låt dem gå hädan långt bort i cyberrymden.

snowblades
SNOWBLADES ÄGER!!!!!!!!!!! men alla mobabr mig för mina blades. jag behöver en blade kompis till i vinter.. finns de nån bladare?

snowblades
testat snowblades
hatar snowblades
farligt med snowblades
äckligt fult med snowblades
såå nää varför åka snowblades =/

=S vad vill BLADE!>>>>> såklart de finns några bladare som kan äga en skidåkare!!,, määä fan såklart dem kan äga en skidåkare de finns ju rätt fett med dåliga skidåkare som dem kan glänsa bland! men dem glänser fan inte jämte en grym skidåkare(typ mig;D)!
bladern du såg var ju till hundraprocent en grym skidåkare som fick för sig att han kanske ändå skulle testat å prova på blades innan han dör,,, så han köpte sig ett par blades på toy'sRus gjorde tre 720 tröttna la ner de ! och levde lycklig i alla sina dar !

snowblades
men blades e ju så mkt lättare det e ju som om man inte har några skidor o utan skidor blire ju så mkt lättare att göra tex 360!!

snowblades
snowblades äger (inte för jag själv åker de meN) men tänk dej att du står i backen å de susar förbi en liten kille på snowblades i 100 km/h å siktar mot hoppet å kommer upp på uppfarten å får otroligt massa framåtvikt å flyger några långa metrar över landning sprattlar som en galning i luften då kan man fan inte hålla sig från skrattt å sen ställer sig upp å åker vidare som om ingeting har hänt

+ haha mitt första år åkte jag själv blades å jag ägde :P men de var tre år sen nu

snowblades
haha vi åkte lite blades en dag på gesundaberget alla vi killar som åkter twintips i vanligafall.. det var skitskojj att bara leka med och det var jättelätt att göra backflip och 720 med.. några drog misty,cork, bio med mera.. är förstås jävligt fjantigt om man åker runt som värsta turisten och bara är i vägen och ser dum ut men om man provar bara på skojj i nån timmer så är det jävligt sköjj!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp