Snowboard 40+

daneges

Ny medlem
Snowboard 40+
Hej alla är det någon som har koll på om Sverige har en motsvarighet till Norske Geriatriske Snowbordere. En klubb för snowboardåkare 40+ (Se deras hemsida) Den Norska klubben har en träff i Åre 14-17/2 2013. Blev det några 40+ ideer ?

Mvh
DaneGes

Snowboard 40+
Geriatriske? På 40? Fan i helvete! När man är 40, man är nuförtiden inte ens på halvvej av arbetslivet! Om man börjar tänka så, att man är gammal på 40, hur orkar man jobba till 65, eller bättre 68?

Jag är en 46 år gammal brädåkare, den svarta linjen i parkerna är för mycket för mig, men har alltid varit. Frun är snart 50, kör inte bräda men railar med skidor i parkerna.

Du ung man, ta din parkbräda och gå ut till Åreparken, men inte med de där wannabeåldringar. 30 år går allt för fort, och då börjar vi redan vara ganska gamla (för tuffare parkåkning). Då är det dags för splitboarding, freeåkning osv.

Senast ändrad:
Snowboard 40+
Hej igen jag omformulerar mina frågor, vi är ett par 48/50 år som tycker det är kul att åka snowboard. Finns det några fler människor i vuxen ålder med samma intresse, som brukar eller skulle vilja träffas och åka snowboard.

Mvh
DaneGes

Tillbaka
Topp