snowboard bindingar?

cEkholm

Medlem
snowboard bindingar?
Inte åkt på säkert 8-10 år och hade nån billig intersport bindning då men funkade fint för en ca 10 åring. Men nu har jag köpt en 154 Nitro loop troop cinema och är ute efter ett par bindningar som ska vara anpassade för jibb/park.

Har absolut ingen aning om vad man ska gå efter inom snowboard bindningar, om dom ska vara hårda eller mjuka, flex osvosv

snowboard bindingar?
Jag tycker att ett välkänt märke endast kan komma i fråga. Om nått händer på skidresan eller de närmsta åren, så finns reservdelar att tillgå.

snowboard bindingar?
Det beror helt och hållet på hur mycket respons du vill ha ifrån din bräda, beroende på vilken typ av bindning du väljer.

Jag kör på en Capita Thunderstick som är relativt mjuk, men för att få mer respons i den och göra den lite mjukare så har jag ett par Ride Rodeo bindningar som sitter sjukt bra runt foten och ger i alla fall mig bra stabilitet men samtidigt blir brädan mer lekfull.

Man kan variera en hel del med mjukhet/hårdhet beroende på boots - bindning - bräda i kombination

Hur är din åkstil och vad är du ute efter?

snowboard bindingar?
Rezzmus sa:
Det beror helt och hållet på hur mycket respons du vill ha ifrån din bräda, beroende på vilken typ av bindning du väljer.

Jag kör på en Capita Thunderstick som är relativt mjuk, men för att få mer respons i den och göra den lite mjukare så har jag ett par Ride Rodeo bindningar som sitter sjukt bra runt foten och ger i alla fall mig bra stabilitet men samtidigt blir brädan mer lekfull.

Man kan variera en hel del med mjukhet/hårdhet beroende på boots - bindning - bräda i kombination

Är mest ute för att jibba och leka runt i parken/slopestyle inte så intresserad av att åka rakt fram bara. Brädan jag ska åka på har "Gullwing camber som gör den lekfull och lättsvängd"

kikade lite på http://www.ridestore.se/burton-malavita-snowboard-redwood kan det va något för mig tro?

snowboard bindingar?
cEkholm sa:
Rezzmus sa:

Är mest ute för att jibba och leka runt i parken/slopestyle inte så intresserad av att åka rakt fram bara. Brädan jag ska åka på har "Gullwing camber som gör den lekfull och lättsvängd"

kikade lite på http://www.ridestore.se/burton-malavita-snowboard-redwood kan det va något för mig tro?
Ja, jag tror Malavitan skulle passa bra! Dels för att det är en ordentligt bindning som är bra uppbyggd och har det en bra bindning ska ha. Den är inte heller sten hård, men inte heller för mjuk.. den ligger kanske lite över medel i hårdhet.

Vet många som har kört på Malavitan fast tidigare modeller och dom är riktigt nöjda!

Har ingen egen erfarenhet av att åka på Gullwing Camber, men som du skriver att den är lekfull och lättsvängd har jag även hört. Så jag tror i combo med Malavita bindningarna så kommer det passa sjukt bra ihop!

snowboard bindingar?
Schoobang sa:
Är det någon som har testat Now bindningar? Idén verkar ju rätt bra. Och Jeremy Jonas använder dom. =)

http://now-snowboarding.com/technology/
Hmm, aldrig hört talas om! Känns som att det skulle vara en väldigt bra street bindning. Är lite skeptisk till att hela bindningen faktiskt rör sig, men vem vet... det kanske är super skönt?

Om du köper ett par så får du gärna dela med dig av hur dom känns osv :)

Tillbaka
Topp