Snowboard! men vilken ?

  • Trådstartare Trådstartare zev
  • Start datum Start datum

zev

Ny medlem
Snowboard! men vilken ?
Hej!

Min Burton Crüzer som nu har en 7-9år på nacken börjar kännas gammal så nu är jag på jakt efter en ny.

Det jag vill ha är en snowboard som funkar till det mesta, lek, puder osv men det är väl mest i pisten jag kommer hålla mig.

Vad jag har läst här så verkar det som att en Gnu Riders choice eller en Lib Tech Skunk Ape skulle vara något för mig men jag har provat en kompis Skunk ape och den kändes väldigt tung, nu är han ju förvisso längre än mig så han har en längre bräda men jag är lite orolig för tyngden då jag gillade min rätt lätta crüzer.

Vad tror ni om dessa två brädor, kan de vara något för mig ? eller har någon annan kanske ett bättre alternativ ?

*Glömde säga att jag är ca 177cm lång och väger ca 75kg.
 
Snowboard! men vilken ?
Ge oss din skostorlek också så ska vi nog kunna hjälpa till.

Skunk Apen är väldigt bred, 26.8, och kan kännas tung om man inte har tillräckligt stora fötter för den.

Skunk Ape och Riders Choice Wide är i princip exakt samma brädor. En vanlig RC är ju såklart samma bräda fast smalare.

Båda brädorna är ju styva twintips med C2BTX som är rätt friåkningsinriktade men som funkar väldigt bra i parken om man vill köra de största hoppen eller väger över 75 kg.
 
Snowboard! men vilken ?
Gnu RC 157 C2BTX
Lib-Tech TRS 157 C2BTX
Smokin KT-22 156 CTX
Unity Pride 159
Never Summer SL 158
Lib-Tech Dark Series 158 C2BTX
Rome Agent 158
Smokin Superpark 156 CTX
 
Snowboard! men vilken ?
Skunk ape är inte tung ;), den är lång, snabb och fartstabil. Dessvärre har de gått och blivit rejält fula på sistone. Jag lägger min röst på kt-22.

@Doughboy, vilka butiker har äran att sälja smokin i år? När kan vi förvänta oss att det börjar ramla in.
 
Senast ändrad:
Snowboard! men vilken ?
zev sa:
Funkar alla lika bra eller är det topp till botten som gäller ?

Tack så mycket för hjälpen!
Det är ingen inbördes ordning. Jag tror att alla passar din vikt och åkstil men sen är det ju mycket personlig smak som spelar in. Jag har svårt att tro att någon av dem skulle bli dålig för dig men det är bara du som kan säga vilken som är bäst.
 
Snowboard! men vilken ?
Doughboy sa:
zev sa:
Funkar alla lika bra eller är det topp till botten som gäller ?

Tack så mycket för hjälpen!
Det är ingen inbördes ordning. Jag tror att alla passar din vikt och åkstil men sen är det ju mycket personlig smak som spelar in. Jag har svårt att tro att någon av dem skulle bli dålig för dig men det är bara du som kan säga vilken som är bäst.
Tack för all hjälp!
 
Snowboard! men vilken ?
trifler sa:
Skunk ape är inte tung ;), den är lång, snabb och fartstabil. Dessvärre har de gått och blivit rejält fula på sistone. Jag lägger min röst på kt-22.

@Doughboy, vilka butiker har äran att sälja smokin i år? När kan vi förvänta oss att det börjar ramla in.
Smokin kommer att finnas på www.boardlife.se. De börjar nog ramla in i mitten av oktober.
 
Snowboard! men vilken ?
Hur är flexet i lib tech brädorna går och funderar på att uppgradera från min gamla burton baron 167 som jag upplever som lite väl hårt flex i tailen för att vara lekfull.
 
Senast ändrad:
Snowboard! men vilken ?
Doughboy sa:
trifler sa:
Skunk ape är inte tung ;), den är lång, snabb och fartstabil. Dessvärre har de gått och blivit rejält fula på sistone. Jag lägger min röst på kt-22.

@Doughboy, vilka butiker har äran att sälja smokin i år? När kan vi förvänta oss att det börjar ramla in.
Smokin kommer att finnas på www.boardlife.se. De börjar nog ramla in i mitten av oktober.
Verkar som om att Smokin kt-22 är slut på boardlife, ingen som vet någon annan stans man kan köpa dem ?
 
Snowboard! men vilken ?
Den är inte slut, den finns bara inte i 156. Kör 159 istället, det kommer inte att bli några problem med dina 75 kilo. De extra tre centimetrarna ger bättre flyt i puder och bättre stabilitet i höga farter.
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp