lindberg87
Ny medlem
snowboard stance
hejsan! Undrar om man får mer balans och kontroll om man har så bred stance som möjligt mellan bindningarna? just nu kör jag centralt
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
har precis samma fråga som du :p. hur blev det med bredaste stances?lindberg87 sa:jag kör bara park, har ändrat om mina bindningar så nu är stances så brett som möjligt =)
Ska testas få se om det blir nån skillnad
okok men är de oftast skönast att maxa ut stancen helt när man kör park?combatspenat sa:Bredaste skiftar ju väldigt mycket beroende på vilken bräda ni har. en del brädor har ju 56cm som bredast medans andra har 67cm. att sätta ut det på "bredaste" låter väldigt konstigt och o specifikt. Själv så kör jag ganska mycket park och jag kör med 57cm bred stance.
Förmodligen inte om man är typ 160 lång. Finns bloggar på nätet som tar upp detta med stancebredd i förhållande till längden. Allt är ju individuellt. Det som passar den ena kanske inte passar den andra. Att pröva sig fram tror jag är bättre än att gå på genrella mått som t ex längden från knät till golvet = stancebredd.Boardberg sa:okok men är de oftast skönast att maxa ut stancen helt när man kör park?combatspenat sa:Bredaste skiftar ju väldigt mycket beroende på vilken bräda ni har. en del brädor har ju 56cm som bredast medans andra har 67cm. att sätta ut det på "bredaste" låter väldigt konstigt och o specifikt. Själv så kör jag ganska mycket park och jag kör med 57cm bred stance.