Snowboard till barn?

vhvh

Ny medlem
Snowboard till barn?
Har en 8årig son som vill ha snowboard. Finns utrustning? Är nybörjare, längd 125 cm, har åkt vanlig utförsåkning i 5år.
Vad ska vi tänka på?

Snowboard till barn?
Brädor finns, från 90cm tror jag. Enligt mig bör den nå till hakan på grabben.

Warp brädor du finner på stadium är väl helt okej (600kr för förra årets modell). Det handlar ju bara om att lära sig grunderna i den åldern.

Om du måste ha något mer åt märkeshållet så har burton en modell som heter chopper, denna är gjord så att stålkanterna längst fram och bak inte ska hugga i vilket underlättar åkningen.

K2 har även de en barnmodell som heter Mini Turbo. Och den har samma lättåkta egenskaper som bruton chopper.

Det finns alltid vassare brädor till lite dyrare pris, men med tanke på att han växer ur den snabbt så hade jag valt en warp bräda, min brorson har en sådan o det går bra för honom. MEN, gå inte på stadium säljarnas säljknep o låt dig bli lurad om att WARPs egna bindningar skall vara bra och lätthanterliga. De är totalt värdelösa, skuvarna lossar, spännena blir stenhårda etc.

En warp bräda och kanske ett par burton custom smalls bindningar. Lycka till

Snowboard till barn?
Han är nybörjare, har bara hyrt ett par gånger, men skulle underlätta att ha en själv då han kan harva på i backen runt stugan.

Snowboard till barn?
Det viktigaste är egentligen inte brädan, utan att man har skor som foten sitter bra i, och att skon sitter bra i bindnigen. Håller med chesper88 att det är bättre att lägga ner mer pengar på bra bindingar än på en bräda. Det viktigaste är att brädan inte är för långa bara. Till hakan är perfekt. :-)

Snödjup

Tillbaka
Topp