snowboard till skidor, hilfe bitte!

OleStickRider

Ny medlem
pga lite förslitningar här och där i kroppen (främst höften) har jag blivit rekomenderad att gå ifrån snowboard till skidor eller åtminstonde variera lite (låt oss inte gå djupare in på det). Har inte stått på ett par lagg sedan början på 90 talet och då var det långa raka och stenhårda saker som gälde, och eftersom jag är en alptokig 35+ åring och inte tänker ge upp det bästa jag vet (mina veckor i alperna varje år) skulle jag behöva lite hjälp att hitta rätt i en helt okänd djungel. Senast jag kollade fanns det någon nymodighet som kallades timglas...

Jag tänkte köra samma taktik som vanligt och köpa mig ett par extremt väl utprovade doningar att sätta på fötterna då jag förmodar att det innom skidvärlden är som i snowboardvärlden -> pjäxorna/boatsen är nr 1.
Men sen kommer mitt problem, jag tänker fan inte köpa mig ett par nybörjarlagg som jag kan köra på ett par veckor för att "lära mig" utan jag vill ha något jag kan köra på med i min favoritmiljö off pisten men som även fungerar bra i pisten. Sen att jag kanske vurpar mer än står på dem i början gör mig inget bara jag har något att stå på som håller ett tag när de första 30, 40 100 åken är avklarade.

Och nej, eftersom jag vet att jag inte tänker sluta åka till alperna och fara nerför snöbeklädda backar så tänker jag inte hyra något skräp som jag i slutändan ändå inte tänker köpa så blir det till att ta smällen och köpa direkt (och på det sättet lära mig rätt från början), frågan är bara vad för något ska jag köpa?

du har ratt i att du bor spendera lite tid och lyssna pa rad angaende pjaxor..om de sitter bra e resten enkelt ;P
ak till nan expert butik och prata med dem,beratta for dem hur det star till med din erfarenhet men ochsa hur du vill aka/hur mycke on/off etc etc..ju mer de far veta desto battre. nar pjaxan sitter som den ska och kanns som en del av dig sa prata om skidor med dem,hor for dig vad de tycker dar ochsa men ta chansen om du kan att prova lite olika lagg..jobbigt om du koper de du blir rekommenderade men de kanns inte ALLS som du trodde :/

Tillbaka
Topp