Snowboard vs Skidor

V1ggan

Ny medlem
Snowboard vs Skidor
Jag har ett alvarligt problem. Jag vet ej om jag bör åka skidor eller bräda? Kan inte bestämma mig pga att båda är så sjukt ball o åka. Jag skulle vilja ha era åsikter om vilket som är coolast att se i backen...Jag skulle säga att ja åker ungefär lika bra/dåligt på båda dvs att jag åkt ganska mycket mer skidor pga att de e ganska mycket svårare att lära sig...

//Don Viggo

Snowboard vs Skidor
Om du frågar på en sida där största delen användare är skidåkare vad tror du får för svar? skidor så klart!
tycker helt klart du ska välja skidorna dels mycket roligare.(enligt mej) sen mer ballt å va duktig på skidor, och även tycker jag det är mycket smidigare med skidor man behöver inte spänna nån binning eller ta av sej brädan i ett litet mot lut då tar du bara stavarna å stackar på om du åker skidor.
SÅ KORT SAGT BÖRJA ÅK SKIDOR FÖR F"N!

Snowboard vs Skidor
Som inbiten skidåkare så måste jag säga att det är lättare att bli bra och komma upp i skön kvalitetsåkning i offpisten med bräda.

Vad som e colast har jag ingen aning om.

Snowboard vs Skidor
Det spelar väl endå ingen roll vad som ser coolast ut? jag trodde skidåkning/snowboard åkning gick ut på att ha kul, inte att det ska se ballt ut. Sen så är det väl endå du som ska bestämma det inte dom på forumet?

Snowboard vs Skidor
De har ja gjort...Och ja tycker att båda e precis lika kul! Var och en på sitt vis. Därför kan ja inte hitta något annat sätt att bestämma mig på än att låta andra avgöra de!

Snowboard vs Skidor
jag hade EXAKT samma "problem" förra året men sen när jag åkte mer skidor så tyckte jag att jag utvecklades så snabbt på skidor man satte ju liksom 360 540 typ första veckan och på snowboard hade jag försökt på samma trick i två år så jag valde skidor bara för att jag har så dåligt tålamod! men kör båda ett tag det är ju omöjligt för oss att svara för dej vad du tycker är roligast!

Snowboard vs Skidor
hmm...de e sant...Men ja tror att ja håller mig till Bräda i år...Precis köpt ny så nu bara längtar man efter snöööö!!!!!!!!!!!

Snowboard vs Skidor
"Jag skulle vilja ha era åsikter om vilket som är coolast"

Öhh när jag ser detta tänker jag direkt poser som köper typ armadaskidor, oakley wisdom och en girohjälm. Känns även igen hemifrån 08 området. Va åker du skidor?? De e ju snowboard som e coolast! Åker du ens snowboard?? Nä men de e as fett prova de engång på klassresan till romme...

ÅHHHH SUUUUUUUUCCCCCCKKKKKKK

Men men eftersom jag tycker vi alla ska vara snälla och om inte sånna här trådar fanns skulle freeride vara ett tråkigt ställe. Så svarar jag då vänligt:
TELEMARK E COOLAST!!!!!
Men tycker att du ska fortsätta åka bägge alternativt de du tycker bäst om..

Snowboard vs Skidor
Om du tycker att skidåkning är roligast, så kör på det. Sen gör du dig till den coolaste i backen. Köp lite sköna kläder, nån cool hjälm, tuffa googles. Och sen, är du den coolaste i backen. Sen för att vara tuffast i parken krävs allt detta plus en jävla massa träning.

Snowboard vs Skidor
varför i h-vete ställa en fråga om vad du ska väjla när du lite senare i tråden skriver att du köpt en ny bräda i och ska hålla dig till brädåkning...? *lost*

Snowboard vs Skidor
Åk Skidor, du kan utveckla åkningen mycket mer. Åka fortare både i och utanför off-pisten.

Sälj din nya bräda på blocket och köp ett par Twin-tips. Du lär nog byta i framtiden ändå!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp